Acclaim introduserer blodig reklame

Det er ikke bare Rockstar Games og Running With Scissors som kan være kontroversielle. Acclaim har gang på gang vist at de vil være blant de store gutta når det gjelder å tiltrekke seg oppmerksomhet fra sinte forståsegpåere. Det er i hovedsak reklamekampanjene Acclaim har fått mye oppmerksomhet for, og nå er de i gang igjen.

"Bloodvertising" er navnet på Acclaims nyeste påfunn, og konseptet er enkelt: Reklameplakatene for det nye spillet Gladiator: Sword of Vengeance (som Acclaim hevder er det blodigste spillet noensinne, uten at vi automatisk tror på dem) vil nemlig dryppe blod. Ikke ordentlig blod, selvfølgelig, men rød farge som kontinuerlig vil renne nedover plakatene og dryppe ned på bakken under.

Acclaim UK har allerede fått tillatelse til å sette opp plakatene, og de har naturligvis betalt rengjøringspersonell for å få bort "blodet" når reklameperioden er over. Dessverre, om vi skal si det, er det ingen ting som tyder på at denne reklamekampanjen kommer til Norge.

Dette er som nevnt ikke første gang markedsføringsavdelingen i Acclaim har kommet med slike ideer. I reklamekampanjen for Burnout 2 gikk de offentlig ut og sa at de skulle betale alle fartsbøter som britiske førere pådro seg den 11. oktober 2002. I deres reklamekampanje for Turok betalte de folk en haug av penger hvis de forandret navnet sitt til Turok, og i forbindelse med BMX XXX ble det naturligvis avholdt en Miss BMX XXX-konkurranse på nettet.

Deres kanskje mest makabre idé var imidlertid å reklamere for Shadowman 2 på folks gravsteiner. Som kjent er ikke den siste hvile helt billig, og Acclaim lovet å betale en stor del av leieavgiftene hvis de fikk lov til å bruke gravsteinen som reklameplakat.

Siste fra forsiden