Auksjonshuset i Diablo III skal endres

Den nye Diablo III-sjefen vil få tilbake «loot»-gleden.

Påtroppende Diablo III-sjef, Josh Mosqueira, har planer om å gjøre noen forandringer i det omdiskuterte spillet. Mosqueira har tatt over lederrollen etter Jay Wilson som sa fra seg stillingen tidligere i år.

Vil ha tilbake «loot»-gleden

Hovedmålet til nykommeren er å få tilbake gleden av å finne «loot» på egen hånd. Slik spillet fungerer nå er det like greit å stikke innom auksjonshuset for å skaffe seg utstyr som å legge ut på eventyr og sprette buken på fiender selv.

– Vi vil at gjenstander skal føles betydningsfulle, og vil at spillere skal nyte jakten på den neste gjenstanden, skriver nydesigneren på en oppdatering på Battle.net.

Diablo III.

For å gjøre dette ønsker han å blant annet å gjøre endringer i auksjonshuset. Målet er å redusere betydningen utsalgsstedet har på hvordan man spiller spillet.

– Selv om vi mener at auksjonshuset har verdi, synes vi ikke at det burde være den største drivkraften for spillerprogresjon, fortsetter han.

Josh Mosqueria har tidligere jobbet for strategikonkurrent Relic, men tar nå over tøylene for å ro i land de nyannonserte konsollutgavene av Diablo III.

Endringer på gjenstandssystemet

Rent konkret kommer utviklingsgjengen nå til å redusere hvor hyppig gjenstander spretter ut av fiender. En ny gjenstandsklasse kalt «Targeted Legendaries» introduseres også – i praksis betyr det visstnok at man har bedre sjanse for å få legendariske gjenstander fra større navngitte fiender.

Videre består omformingsplanen også i å gjøre det mer verdifullt å tråle gjennom spillets vanskeligere deler. Nye monstre skal legges til, og «endgame»-delen av Diablo III skal gjøres bedre. Han går dog ikke inn på detaljer i denne omgang.

Diablo III har vært en storsuksess for Blizzard, rent salgsmessig. Spillet ble også hyllet av kritikerne da det ble sluppet for om lag et år siden. I ettertid har spillet blitt mer omdiskutert, og mange ivrige spillere har vært misfornøyde med hva det har å by på etter de første titalls timene.

Den negative responsen eskalerte tidligere i år, da sjefsdesigner Jay Wilsen hoppet videre til nye beiter i Blizzard. Etter at responsen ble for hard gikk Blizzard-sjefen Rob Pardo ut og ba alle forsmådde fans om heller å kaste de råtne tomatene på ham.

Les også
Anmeldelse:

Les også: Blizzard-topp tar på seg «skylden» for Diablo III Les også: Full gullfeber i Diablo III etter kloningsfeil

Siste fra forsiden