Både ukjente og kjente fjes i Killer Instincts nye sesongpakke

Xbox One-slåsspillet får også høyere oppløsning med oppgraderingen.

TJ Combo vender tilbake.
Microsoft Studios

Microsoft og Killer Instinct-utvikler Iron Galaxy har løftet sløret sånn halvveis av Killer Instinct sesong 2, som begynner allerede onsdag 15. oktober. Spillet benytter seg nemlig av en noe uortodoks modell, der nye figurer og egenskaper slippes over tid, i bolker som de kaller sesonger – ikke ulikt hvordan en tv-serie slipper episoder.

Tttteeeeaaa Jaaaayyyyy COOOOMBOOOO!!!

De som husker nittitallsversjonen blir sikkert glade for å se dinosauren Riptor og flammemannen Cinder i slipptraileren som ble sluppet i tirsdag. Vi må likevel vente litt før vi får slåss med disse to – sesongen sparkes igang av et gjensyn med slåssfigurene TJ Combo og Maya.

I tillegg ser vi en hurv ukjente silhuetter i traileren, som ifølge Xbox Wire-innlegget inkluderer alt fra en trollkvinne fra Babylon, et spøkelse på jakt etter hevn og en krigsgolem.

For å fikse ytterligere på spillet gjør Iron Gakaxy en balanseoppdatering, og gjør i samme slengen endringer til menyene og progresjonssystemet. De allerede sluppede figurene får også nye spesialangrep, og enkelte får justert luftkomboene sine. I tillegg får spillet en oppløsningsjustering fra 720p til 900p, hevder Iron Galaxys Alex Jebailey på Twitter (via Polygon).

Mer og mer

Det begynner altså å bli en god del innhold i slåsspillet som først så dagens lys på Xbox One i fjor høst. Da vi anmeldte spillet den gang var det nettopp mangel på innhold som trakk karakteren ned.

Au.

Inntil videre er Killer Instinct et spill med potensiale. Alt som mangler er likevel nok til å sørge for at opplevelsen føles mer stutt enn den burde være. Når Double Helix får slengt litt mer kjøtt på beinet etter hvert kan det hende slåsseopplevelsen holder seg lengre, men slik den er nå er det kun grunnlag som må viderebygges om det skal kunne ha en lang levetid, sa vi den gang.

Serien i seg selv har eksistert siden nittitallet, opprinnelig utviklet av Nintendo-partner Rare som en arkademaskin. Det første spillet fikk en Super Nintendo-portering, som sikkert er den versjonen de fleste i Norge kjenner til. Et par år etter kom Killer Instinct 2 ut i arkadehallene, mens Nintendo 64-spillerne fikk porteringen Killer Instinct Gold.

Visste du at et annet studioe jobbet på spillet først?
Iron Galaxies tok over etter Double Helix tidligere i år »

Killer Instincts trailer for sesong 2. (Video: Microsoft)

Siste fra forsiden