Barbie går til Activision

Activision har stolt proklamert at de har sikret seg en eksklusiv avtale med Mattel, som gir dem alle spillrettigheter til Barbie-merket.

Activision har kunngjort at de har sikret seg rettighetene til å lage og distribuere spill basert på Barbie-lisensen. Avtalen dekker flere år, og de første Barbie-spillene kommer til høsten. I løpet av tiden som kommer vil de distribuere spill som The Barbie Diaries (PC og GBA) og Barbie In The 12 Dancing Princesses (PS2, PC og GBA).

Activision har også fått distribusjonsrettighetene til allerede utgitte Barbie-spill, som Barbie Fashion Show, Barbie and the Magic of Pegasus og Barbie Beauty Boutique. I pressemeldingen deres forteller de at Barbie-spill har solgt over 15 millioner kopier så langt, så det er ikke rart Activision er begeistret over å få en bit av den kaka.

Spillene er selvsagt myntet på jenter, og Matt Turetzky fra Mattel forteller at både Mattel og Activision er fast bestemt på å levere kvalitetsprodukter som vil engasjere jenter med Barbie-merket samtidig som de tilbyr en god spillopplevelse. Vi får håpe de holder det de lover.

Siste fra forsiden