(Bilde: Bethesda)

Bethesda er usikre på Battlecrys fremtid

– Vi ser på hvilke forbedringer spillet trenger, sier utvikleren.

For fans som har gledet seg til det kommende gratisspillet Battlecry kan det hende skuffende nyheter venter like rundt hjørnet. Spillet har ikke offisielt blitt kansellert, men i en uttalelse til Progress Bar forteller Bethesda at de ikke er sikre på Battlecrys fremtid:

Bethesda vet ikke om Battlecry når målene de har satt.
Bethesda vet ikke om Battlecry når målene de har satt. Bilde: Bethesda

– Vi har noen bekymringer rundt Battlecry-spillet og hvorvidt det når målene vi har satt for det. Vi evaluerer hvilke forbedringer spillet trenger for å møte våre kvalitetsstandarder, lyder uttalelsen.

Videre forteller Bethesda at mens evalueringsprosessen pågår er studioet svært opptatt med andre prosjekter, noe som kan tyde på at Battlecry ligger et stykke nedover på listen over utviklerens prioriteringer.

Actionfokusert flerspiller

Battlecry blir utviklet av Battlecry Studios – en underavdeling av Bethesda Softworks – og ble annonsert rett før fjorårets E3-messe. Ifølge utvikleren er spillet et actionfokusert flerspillerspill i tredjeperson som trekker inspirasjon fra Devil May Cry- og God of War-spillene, men som ønsker å skille seg ut fra mengden med en særegen visuell stil og kamper mellom tre forskjellige lag.

En ny trailer for Battlecry ble vist frem under årets E3. (Video: Bethesda)

Spillet er satt til en alternativ fremtid, der kuler og krutt er bannlyst som følge av en svært ødeleggende verdenskrig. I stedet for store kriger blir konflikter mellom land løst i spesielle kamparenaer, med spillerne i rollen som krigere.

Battlecry var også tilstede under årets E3, men i månedene siden har det vært stille rundt spillet. Noen lanseringsdato har ikke blitt annonsert, men ifølge Battlecrys nettside håper utvikleren å sparke i gang en åpen betaperiode mot slutten av 2015.

Om det noen gang kommer så langt, eller om Bethesda gir opp spillet før den tid gjenstår å se.

Bethesda har store planer for fremtiden.
Utvikleren ønsker å slippe fire store spill hvert år »

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen