Bethesda starter nytt studio

Nystartet Austin-studio skal jobbe med et onlinespill.

The Elder Scrolls-skaperen Bethesda Softworks har startet et nytt studio i Austin, i den amerikanske delstaten Texas. Studioet har fått det voldsomme navnet Battlecry Studios, og ledes av Rich Vogel. Han har over 20 års erfaring, og har jobbet med spill som Ultima Online. Nylig hadde han en stilling hos BioWare, der han jobbet som produsent på Star Wars: The Old Republic.

– Vi synes det er flott å få noen med Richs omfattende erfaring til Bethesda. Han har en fortid som skaper og sjef for talentfulle utviklerteam, og har ført flere kvalitetsspill til markedet. Vi gleder oss til å jobbe med ham på et nytt, spennende prosjekt, sier Bethesda-sjef Victor Antonov i en pressemelding.

Hva dette nye og spennende prosjektet er vet vi ikke, men det ser ut til å være et MMO-spill, som sannsynligvis blir «free to play». Bethesda søker nemlig etter noe de kaller en «monetization designer», altså en person som skal utvikle og optimalisere måter å tjene penger på i Bethesdas «kommende onlinespill». Denne personen får i oppgave å utvikle spillets økonomi, styre priser på virtuelle varer og balansere gratis og betalt innhold i spillet. Han eller hun skal designe spillfunksjoner for å tjene penger på spillerne og holde dem engasjert, og finne nye måter å tjene penger på kundene.

Det søkes også etter en utvikler som kan designe og implementere systemer for mikrotransaksjoner.

Battlecry Studios er ikke det første Bethesda-studioet i Austin. Byen huser nemlig også den amerikanske avdelingen til Arkane Studios, som nylig har fullført arbeidet på det etterlengtede action/snikespillet Dishonored. Det lanseres 12. oktober her til lands.

Les også: The Old Republic får omfattende gratistilbud
Les også: The Elder Scrolls Online kunngjort

Siste fra forsiden