Bioware tar feedback alvorlig

Vil kombinere det beste fra Dragon Age: Origins med det beste fra Dragon Age II.

Da rollespillet Dragon Age: Origins kom ut representerte det for mange et etterlengtet steg tilbake til formelen utvikler Bioware gjorde så stor suksess med rundt tusenårsskiftet, med Baldur's Gate-spillene. De taktiske og metodiske kampene og fokuset på detaljstyring falt i god jord hos mange gamle tilhengere.

Massemarkedet virket kanskje ikke like begeistret, og da Dragon Age II dukket opp virket det som Bioware ønsket å satse mye mer på dette enn på sine gamle tilhengere. Resultatet var mindre taktikk og detaljstyring, og mer action. Dette skapte høylydte reaksjoner fra de som elsket originalspillet.

Bioware planlegger naturligvis nye spill i Dragon Age-universet, og på Gamescom fikk PC Gamer snakket litt med Bioware-topp Ray Muzyka om hvor serien er på vei.

Hvilket var ditt favorittspill i serien?
Hvilket var ditt favorittspill i serien?

– En av kjerneverdiene hos Bioware er at vi tar feedback veldig alvorlig, og vi vet at den kjernefansen som hadde forventet mer Dragon Age: Origins – vi må respondere på det – vi er ikke villige til å ignorere det, vi må takle problemstillingen rett på, sa han.

Det er imidlertid ikke nok å bare sørge for den gamle garden:

– Men vi har også en plikt overfor våre nye tilhengere. De som satte pris på vår nye tilnærming og tilgjengelighet med tanke på action og kamp.

Videre forteller han at Bioware planlegger å lytte til feedback fra begge hold, og kombinere dette i fremtidens Dragon Age-spill. Det er de på god vei med allerede, ifølge Ray:

– Jeg synes teamet har en storartet plan. Jeg tror de kommer til å levere noen ting som kommer til å overraske begge tilhengergruppene. De kommer til å levere en slags kombinasjon... det beste fra begge spillene. Vi gleder oss til å snakke mer om det i fremtiden.

Akkurat nå er imidlertid Bioware (forståelig nok) fokusert på å promotere Mass Effect 3 – et spill vi fikk en god titt på under Gamescom.

Kommentarer (35)

Forsiden akkurat nå

Til toppen