Black Mesa: Source endelig klart

Opplev klassiske Half-Life i ny drakt.

Det har tatt åtte år med utviklingstid, men det uavhengige Black Mesa: Source-prosjektet har endelig fått en lanseringsdato. Dette ambisiøse prosjektet er et forsøk på å oppdatere Valve sitt berømte skytespill Half-Life med grafikk generert av Source-motoren. Datoen ble bekreftet av utviklerne på deres offisielle forum. Half-Life-fans får vende tilbake til Black Mesa den 14. september i år.

I Half-Life inntar spillere rollen som Gordon Freeman, en vitenskapsmann som jobber med teoretisk fysikk. Under et eksperiment på forskningsanlegget Black Mesa blir en portal åpnet til en annen dimensjon, og det er opp til Gordon å lukke portalen før utenomjordiske vesener invaderer planeten. Han må også nedkjempe militære styrker som forsøker å utslette anlegget for å dekke over hendelsen.

Black Mesa: Source har bygget opp igjen spillet fra bunnen av, og alt fra overflatemønster til arkitektur og figurmodeller har blitt oppdatert med Source-motoren. Prosjektleder Carlos Montero bekreftet på forumet at ikke alt har blitt ferdigstilt helt enda, men at spillere får muligheten til å oppleve Half-Life helt opp til nivået «Lambda Core». Dette tilsier ca åtte til ti timer med spilletid, og resten av spillet vil bli lansert så snart det er ferdig. De fleste krysser nok fingrene for at dette ikke tar ytterligere åtte år. Lydsporet har også fått en overhaling med helt ny musikk, som du kan kjøpe på spillets nettside.

Les også: Anmeldelse: Half-Life 2: Episode Two
Les også: Anmeldelse: Half-Life 2: Episode One

Siste fra forsiden