Blur utsatt til 2010

Blir det vårslipp?

Arkadebilspillet rekker ikke den kunngjorte novemberlanseringen.

Mot slutten av august meldte Activision at Blur fra Bizarre Creations skulle slippes 6. november. Denne datoen er nå droppet fordi utvikleren angivelig trenger mer tid til å ferdigutvikle spillet. Det skal være flerspillerdelen og spillets særegne nettverkfunksjoner som gjør at det holdes igjen. Blur er dermed skjøvet tilbake til 2010, men noen konkret dato er ikke nevnt.

Er det forsvarlig å kjøre på mystiske, glødende gjenstander?
Er det forsvarlig å kjøre på mystiske, glødende gjenstander?

En rekke stortitler er i løpet av de siste månedene utsatt til første halvdel av neste år, og siden Blur opprinnelig skulle slippes i november er det ikke usannsynlig at det også ender opp i en allerede trang spillvår.

Blur er en blanding av realistiske kjørespill, som Project Gotham Racing, og mindre realistiske spill av typen Mario Kart. Bilene og banene ser kanskje virkelighetstro ut, men en rekke bonusgjenstander skjenker kjøretøyene alt fra økt akselerasjon til energiskjold og bomber.

Bizarre Creations er spesielt stolte over et nytt historiesystem som fungerer som bakteppe for bilkjøringen. Gjennom en blanding av flerspilling over nett og løp mot datamaskinen danner du et nettverk av fans, rivaler og kamerater som hele tiden utvikler seg dynamisk. I tillegg kan du danne grupper med andre spillere over nettet, og lage deres egne konkurranser med egne regler.

Mer informasjon finner du i vår sniktitt. Blur slippes til PC, Xbox 360 og PlayStation 3.

Kommentarer (3)

Forsiden akkurat nå

Til toppen