Capcom vs. SNK 2: EO

Capcom vs. SNK 2 er Capcoms nyeste tittel i en lang rekke 2D beat'em ups siden Street Fighter 2. Nesten hver eneste konsoll siden SNES har fått en eller annen 2D-beat'em up fra Capcom og GameCube er fra nå av intet unntak. Gameplayet har stort sett vært det samme gjennom alle årene, med kun noen få utviklinger her og der. Denne versjonen er en skuffelse, og mye av skylden får GameCube-kontrolleren.

Spillehall-stemning
Lyden i spillet går i fotsporene til tidligere inkarnasjoner av serien og er sterkt preget av en spillehall-følelse. Kommentatoren har en slags metallisk klang til stemmen sin og lydeffektene er overdrevne, men det passer for så vidt til grafikken og følelsen i resten av spillet. Musikken er veldig 80-talls og for det meste ganske irriterende. Det er alt for få låter og det blir fort kjedelig. Selv om låtene er etter min smak ganske kjipe, hadde det vært greit med litt mer variasjon.

Hele spillet har vært en stor skuffelse for min del, mye på grunn av de elendige kontrollalternativene. Ingenting vondt om GameCube-kontrolleren ellers, men i akkurat denne typen spill passer den seg ikke. D-paden er rett og slett for liten og vanskelig å nå. Ellers er grafikken litt for dårlig i forhold til andre GameCube spill og det er kanskje på tide at man oppgraderer det visuelle i sjangeren med mer enn 3D-bakgrunner som i utgangspunktet ikke passer inn. Lyden er heller ikke noe å rope hurra for, og når da gameplayet er dårlig, gjør det at jeg finner Capcom vs. SNK 2 vanskelig å anbefale. Særlig når det finnes bedre alternativer for de slåss-interesserte i Smash Bros og Bloody Roar.