Anmeldelse

Car Tycoon

Helt siden oppfinnelsen av hjulet for nesten 6000 år siden, har mennesket jobbet seg mot en mekanisert form for transport. Car Tycoon fører oss tilbake til 1950- og 1960-årene, da menneskeheten virkelig begynte med masseproduksjoner av biler. Spillet gir oss anledning til å gå tilbake til denne epoken og ta del i denne revolusjonen.

Side 1
Side 2
Side 3

Du er er eieren av et stort bilfirma som du skal kontrollere fra 1950 til den dag i dag. Oppdragene er mange, og det kan være alt fra å selge et visst antall biler, eller rett og slett å utvikle en ny type bil. Det kommer ikke uventet at monopol over bilmarkedet er siste oppdrag, som prikken over i-en.

Gjennom spillet har man 3 motstandere og en må greie oppdragene før de andre. Skulle du være så uheldig å havne for langt bak motstanderne dine er det mulig å bruke litt slue metoder for å ordne dette problemet, slik som sabotasje. Eller så kan en være mer taktisk og sende inn en spion, som kan avsløre hva som sikrer motstanderne dine suksess. Selvfølgelig koster dette flesk, og man bør heller investere pengene i noe som kan gi avkastning. Det er også en mulighet for at spionen eller sabotøren blir tatt.

Etter at du har greid et oppdrag, forflytter du deg fremover i tid. Oppdragene blir da vanskeligere og mer avanserte. Felles for de fleste oppdragene er starten. Som oftest begynner du med en fabrikk som produserer bilene dine, en forhandler hvor du selger dem, og en garasje hvor du kan tilby dine kunder garantier og reparasjoner. Totalt er det 20 oppdrag som du kan bryne oss på. Hvis en ikke skulle nøye seg med dette, er det mange "open-ended games", som er spill uten noe som helst mål.

Personlig ble dette altfor ensformig for meg. Selv om oppdragene hadde forskjellige mål, måtte jeg som oftest gjøre akkurat det samme hver gang, nemlig å selge mange biler. Eneste trøsten er at oppdragene går relativt raskt unna. Dermed jeg slapp den følelsen av at jeg ikke kom meg fremover i spillet.

Side 1
Side 2
Side 3

Siste fra forsiden