Darksiders 2 tar form

Den fremtidige oppfølgeren byr på den samme settingen fra et nytt perspektiv.

Det var ikke så mye oppstyr rundt Vigil Games' perifere actioneventyr Darksiders da det kom ut i starten av året, men spillet har etter alle tegn solgt bedre enn forventet. Rent kritisk presterte det også solid, og selv om vår mann Daniel ikke syntes det var en spillperle så var det likevel lett å anbefale.

Derfor har spillet også fått en oppfølger spikret, selv om den ikke skal utgis før godt frem i tid. Nylige rapporter tilsier faktisk av vi må vente helt til 2013 for å ta del i jordas undergang igjen. Heldigvis har vi fått noen smakebiter på spillets nye konsept.

Store våpen.

Spillnettstedet Joystiq forteller oss at man ikke lenger styrer War, den rammeste av Apokalypsens fire ryttere i oppfølgeren. I stedet vil man få kontrollere en av hans tre kumpaner.

Spillets setting er for øvrig den samme, og man vil få oppleve det forrige spillets hendelser og historie fra et splitter nytt perspektiv. Det har en rimelig enkel årsak.

– Det er bare én apokalypse, de fire rytterne kan ikke bare få en hver. Spillet har noen nye mekanismer og veldig robuste funksjoner som tar det videre. Siden du må bygge videre på ting som skjedde i forgjengeren så kan du ikke bare gjenta alt. Det er et viktig poeng for å bygge en serie, sier THQs Danny Bilson.

Darksiders er et actioneventyr som av mange blir beskrevet som en hybrid mellom Nintendos Zelda-serie og God of War-spillene. Spillets grafiske uttrykk var det tegneserieskaperen Joe Mad som stod for, og det kom ut til Xbox 360, PlayStation 3 og PC i januar 2010.

2013 er lenge til, og det kommer ut mange spill før den tid. Gløtt gjerne i vår Spillkalender for å se akkurat hvilke.

Siste fra forsiden