DayZ-utviklerne synes ikke noe om pengespillingen

Kommer til å be DayZ Bounty om å stenge ned planene.

Onsdag skrev vi om hvordan en gjeng med moddere planla å introdusere et pengesystem i zombiemodifikasjonen DayZ. Systemet, som de kalte DayZ Bounty, skulle la spillere kjøpe seg liv, og tjene inn penger på å drepe zombier, banditter og overlevende.

Ifølge PC Gamer er ikke de opprinnelige utviklerne bak DayZ videre begeistret for dette tillegget, og hevder det undergraver arbeidet det opprinnelige teamet har gjort.

– Vi føler at gambling-elementene i DayZ Bounty ikke står i stil med det grunnleggende spilldesignet DayZ er bygd på. Det endrer spillets fokus fra å være en kreativ, hyggelig og skitten spillopplevelse, til å basere seg helt på pengeinntjening. Det er ikke noe vi ønsker å assosieres med, forteller produksjonsassistent Matthew Lightfoot til PC Gamer.

Det virker som om det er kroken på døra for DayZ Bounty.
Det virker som om det er kroken på døra for DayZ Bounty.

– Ber dem om å stoppe

Han understreker at Bohemia og utviklingsteamet støtter spillernes modifiseringer så lenge de forbedrer spillopplevelsen for spillere i DayZ og ArmA II. Problemet oppstår når noen prøver å legge på en kostnad på spillet.

– Vi kommer til å ta kontakt med eierne av DayZ Bounty-nettstedet direkte i løpet av de kommende dagene, og kommer til å be om at de stopper aktivitetene i sin nåværende form, avslutter Lightfoot.

DayZ Bounty-utvikleren bedyret i går at de kun var ute etter å tilby en alternativ metode å spille spillet på, og at pengeinntjening ikke er målet med prosjektet. Gode intensjoner hjelper nok dog ikke så lenge Bohemia ikke ønsker noen form for pengeaktivitet.

Les også: Moddere vil la DayZ-spillere tevle om penger
Les også: Intervju med Dean Hall, del 1

Kommentarer (12)

Forsiden akkurat nå

Til toppen