Dear Esther-kunstner jobber med S.T.A.L.K.E.R.-lignende spill

Ønsker å se om det er mulig for én person å lage noe så massivt.

Dear Esther-kunstneren Robert Briscoe fortalte nylig i et intervju at han jobber med et S.T.A.L.K.E.R.-lignende spill. Men i motsetning til Dear Esther er dette noe Briscoe vil jobbe med helt på egen hånd. Dette melder Polygon (via RockPaperShotgun)

– Dear Esther var et kjempebra prosjekt. Hva skjer nå? Jeg har alltid hatt idéen om et slags S.T.A.L.K.E.R.-lignende spill uten våpen, satt i en åpen verden – med en god del skrekkaspekter. Jeg har ikke hatt muligheten til å gjøre dette enda, fordi det hele er så massivt. Det er merkelig å tenke på at jeg i det hele tatt tenker på å gjøre det. Men det er slik jeg er: jeg vil se om det er mulig for kun en person å lage et spill på en skala som mest sannsynlig aldri har blitt gjort tidligere, fortalte Briscoe til podcasten Unlimited Hyperbole.

S.T.A.L.K.E.R.-spillene er satt til et post-apokalyptisk Tsjernobyl, og spilleren kan utforske et massivt landområde som er rammet av etterfølgene av atomkraftverkeksplosjonen. Akkurat hva det er Briscoe tenker å låne fra spillet er ikke helt klart, men vi regner med at stemning er en av hovedprioritetene til omgivelseskunstneren.

Utenom Dear Esther har Briscoe også jobbet på Mirror's Edge som omgivelseskunstner, samt en rekke mindre prosjekter basert på Valves Source-motor.

Dear Esther, som Briscoe jobbet på sammen med thechineseroom, begynte livet som Half-Life 2-modfikasjon, men fikk etter hvert sitt eget liv som et eget prosjekt. Mens Briscoe pusler med sitt massive prosjekt, jobber thechineseroom med oppfølgeren til skrekkspillet Amnesia: The Dark Descent kalt Amnesia: A Machine for Pigs.

Les også: Hemmelighetene bak mystiske Dear Esther Les også: EA: – Mirror's Edge er på listen

Siste fra forsiden