Delta Force: Task Force Dagger

Spill nummer fire i den kjente Delta Force-serien har kommet. Ute på markedet er disse spillene blitt sett på som de mest realistiske i denne sjangeren. Mange mener at oppfølgere rett og slett skal være bedre enn sine forgjengere. Produsentene bør ha lært av sine feil, og disse skal være luket bort og erstattet med nye finesser. Zombie har til en viss grad klart å gjennomføre dette.

Multiplayer
Har du planer om å spille DFTFD over Internett eller LAN, må du belage deg på mye frustrasjon, i hvert fall hvis det er første gangen du spiller. Mange har utviklet meget bra kunnskaper om spillet, og dette kan kanskje ta motet fra en stakkars nybegynner. Heldigvis hadde jeg spilt Delta Force litt fra før, så frustrasjonen var ikke så stor som første gangen jeg spilte. Du kan bli veldig forvirret over at du helt uten forvarsel ligger på bakken med en kule planta rett i brystet, men husk at dette er realisme på høyt plan. En kule kan være nok til å drepe deg.

Som jeg nevnte tidligere, er alle de gamle måtene å spille multiplayer på de samme. Kanskje like greit siden dette fungerer på en bra måte, men forandringer skader ikke. Jeg hadde dessverre ikke muligheten til å teste dette spillet i LAN siden ingen av vennene mine hadde anskaffet seg det enda. På Internett derimot var det like morsomt som det alltid har vært. Man kan lett bli avhengig for å si det på den måten. Men også her finnes det de som bare må jukse. Alle servere går via Novaworld sin hovedserver. Det negative med det er at det finnes nesten ingen form for anti-juks. De har rett og slett ikke tid, penger eller kapasitet til å holde følge med alle de nye jukseprogrammene som finnes der ute. Man får bare bite i det sure eplet og fortsette ferden på jakt etter menneskelige motstandere.

DFTFD skulle vært en utvidelsespakke til DFLW fordi det ligner for mye på sin forgjenger. Hvorfor produsenten ikke har brukt deler av grafikkmotoren til det kommende spillet Delta Force: Black Hawk Down, er et lite mysterium. Fra filmen som følger med på CD-en og skjermbilder funnet på Internett, ser det spillet mye mer lovende ut. For den store Delta Force-entusiasten er det greit å ha DFTFD i samlingen. Det er ikke dårligere enn Land Warrior, men heller ikke bedre. Hvis du ikke er avhengig av å skaffe deg denne tittelen, vent heller på Delta Force: Black Hawk Down. Det er et spill jeg virkelig gleder meg til å få kloa i.