Det sjarmerende plattformspillet Cuphead utsettes nok en gang

Studio MDHR trenger mer tid for å fullføre utviklingen.

Studio MDHR

Det sjarmerende plattformspillet Cuphead vant mange tilhengere etter avdukingen i 2014, men siden den gang har livet blitt litt ugreit for spillets fans. Ifølge den opprinnelige planen skulle Cuphead slippes i løpet av 2015, men så ble lanseringen flyttet til året etter. Nå forteller Studio MDHR at også den datoen glipper, og Cuphead kommer nå først i midten av 2017.

Cuphead-fans må belage seg på enda mer venting.
Studio MDHR

I en oppdatering på sine nettsider skriver utviklerne at de vurderte å kutte ned på spillet for å gi det ut i år, men valgte i stedet å flytte slippdatoen:

– Vi hadde håpet å gjøre ferdig spillet 80 år etter 1936, men nå blir det 81. I løpet av året har vi diskutert mulighetene for å redusere spillets omfang for å rekke lansering i 2016, men vi tok den vanskelige avgjørelsen om å utsette lanseringen for å beholde vår visjon for spillet, forklarer spillsjef Chad Moldenhauer.

Sjarmerende, men vanskelig

Cuphead har fått mye oppmerksomhet for sin visuelle stil, som er inspirert av Max Fleischers klassiske tegnefilmer fra 30-tallet. Historien følger Cuphead og hans medhjelper Mugman, som må utføre en rekke vanskelige oppgaver for å kvitte seg med sin gjeld til djevelen.

Spillet blander tradisjonelle plattformsekvenser og enkeltstående sjefskamper, og utvikleren legger ikke skjul på at spillerne står overfor en vanskelig oppgave. Vi lot oss imponere av spillets sjarm i fjor, men vanskelighetsgraden var til tider altfor høy:

– Cuphead er utrolig vakkert, og jeg tar av meg hatten for den jobben utviklerne har gjort så langt. All skjønnhet i verden er riktignok ikke nok til å veie opp for en frustrerende spillopplevelse, og hvorvidt dette er et spill for deg kommer i stor grad an på ferdighetsnivået ditt og hvor tålmodig du her, skrev undertegnede den gang.

Les hele sniktitten på Cuphead her »

Siste fra forsiden