Dette spillet vil du ikke dø i

MMO-prosjektet Salem blir svært dystert.

Den største forskjellen mellom spillfigurer og vanlige mennesker er gjerne at spillfigurer kan gjenoppstå gang på gang. I motsetning til i virkeligheten vil et svalestup fra en skyskraper, utilsiktet eller ikke, ha en ny sjanse på lur i bunnen av fallet og et hodeskudd representerer et øyeblikks irritasjon fremfor slutten på tilværelsen.

Derfor vekker det oppsikt at døden er endelig i det kommende MMO-et Salem. Det vil si at når figuren din møter sitt endelikt er det ingen ny sjanse som venter på deg. Eiendelene dine plyndres og de hardt opparbeidede egenskapene forsvinner i graven sammen med figuren din. Vil du spille videre, må du rett og slett begynne på nytt igjen – med en ny figur.

Intervju om Salem.

Riktignok har man hatt samme harde bud i Diablo 2 hvis man spilte med en hardcore-figur, men dette blir første gang spillfigurers dødelighet blir satt på prøve i et MMO.

Boston tea party

Det svenskutviklede gratis MMO-et tar deg med til nybyggertidens Boston, og i følge PC Gamer loves vi en dyster verden inspirert av blant annet grøsserforfatterne H.P. Lovecraft og Edgar Allan Poe. Heksekunster kommer til å spille en viktig rolle, og er blant annet en av to hovedretninger figuren din kan gå.

I tillegg vil det være mulig å påvirke omgivelsene. Terreng kan endres og skogen kan hugges ned, og er du virkelig i det pøblete hjørnet kan du gyve løs på naboens villa også. Ifølge utvikler Seatribe er planen å tilby spilleren full frihet, både i forhold til handlinger og påvirkningskraft.

Hvordan kombinasjonen av ett liv og fritt frem for å dolke naboen i ryggen utarter seg finner vi ut av en gang i løpet av året.

Merk: Bildet i toppen av saken er et illustrasjonsbilde. Det finnes for øyeblikket ingen bilder fra Salem.

Siste fra forsiden