– Divinity: Original Sin II vil enten senke oss eller bli husket som vårt beste spill

– Divinity: Original Sin II vil enten senke oss eller bli husket som vårt beste spill

Utvikleren gir fansen skyhøye forhåpninger.

Larian

Den belgiske utvikleren Larian Studios har annonsert at de vender tilbake til Kickstarter for å finansiere oppfølgeren til Divinity: Original Sin. Det storslåtte rollespillet – som i 2013 samlet inn nesten åtte millioner kroner gjennom folkefinansieringsplattformen – ble en av fjorårets store suksesser, og denne gangen sikter utvikleren enda høyere:

– Divinity: Original Sin II er vårt hittil største og mest ambisiøse rollespill – ett som enten vil senke oss eller vil bli husket som vårt beste spill noensinne, skriver studiosjef Swen Vincke på bloggen sin.

Kickstarter-kampanjen sparkes i gang 26. august, men Larian ber allerede nå om tilbakemeldinger og innspill rundt kampanjen. På spillets nettsider kan fans stemme på hva de ønsker å se i kampanjen, som for eksempel hvilke belønninger som skal loves ut til de som støtter prosjektet.

Divinity: Original Sin II vil by på alt dette og mer, lover utvikleren.

Selve spillet vil utvikleren ikke si noe om før kampanjen er i gang, men ifølge Vincke vil det bygge videre på grunnlaget til originalen samt introdusere nye elementer. Studiosjefen er ikke redd for å gi fansen for store forhåpninger:

– Divinity: Original Sin II overgår alt som har blitt gjort i tidligere turbaserte rollespill, skryter han.

Rollespillet som reddet Larian

Larian har kommet seg langt siden den skuffende utgivelsen av Divinity II: Ego Dragonis sendte utvikleren til randen av konkurs i 2009. Veien for å puste nytt liv i den skadeskutte Divinity-serien ble lang og vanskelig, men i fjor var forvandlingen komplett.

Etter at Kickstarter-kampanjen for Divinity: Original Sin samlet inn nesten dobbelt så mye som Larian hadde bedt om, ble spillet lansert 30. juni 2014. Spillet ble veldig godt mottatt av både spillere og anmeldere, og hos oss fikk spillet nesten toppkarakter:

– Divinity: Original Sin har sjel, humor og sjarm i bøtter og spann, og stemning er helt i toppklasse. Teknisk er ikke spillet helt perfekt, men totalt sett fremstår spillet som noe av det beste som har blitt sluppet på rollespillfronten siden Baldur’s Gate og Ultima regjerte, var dommen fra vår skribent.

For en annen belgisk utvikler gikk det ikke like bra.
Woolfe-utvikler stengte dørene etter konkurs »

Siste fra forsiden