Dødsspillet som ikke vil dø

Utviklingen av Death Inc. fortsetter til tross for Kickstarter-bom.

Tidligere i år startet noen av hjernene bak LittleBigPlanet, Fable og Burnout en Kickstarter-kampanje for å finansiere sitt nye strategispill, Death Inc. Det gikk ikke helt som de hadde håpet og gjengen fikk ikke en gang inn halvparten av pengene de trengte.

Eventyret stopper derimot ikke der. Forrige uke fortalte nemlig studioet bak spillet, Ambient, at de lanserer en betalt alpha-versjon slik at produksjonen kan fortsette.

– Vi ble overveldet av støtten vi mottok under Kickstarter-kampanjen. Selv om vi ikke nådde vårt opprinnelige mål fikk vi inn over 122 000 Euro, det er en enorm støtte som har gitt oss selvtillit til å fortsette, forteller leder for studioet, Johnny Hopper til IGN.

Spill som svartedauden

Du kan kjøpe forskjellige nivåer av spillet og grunnversjonen koster 10 dollar, altså rundt 60 norske kroner. Da får du tilgang til spillet, fremtidige oppdateringer, et hemmelig forum og belønninger. Betaler du litt mer kan du for eksempel åpne privilegier som å gi navnet ditt til en ku i det ferdige spillet. Alt dette skjer via spillets nettside og der har utviklerne lagt ut en liste over alt du får tilgang på dersom du ønsker å åpne lommeboka.

Death Inc. er et strategispill som omtales som en blanding av sanntidsstrategi og Lemmings. Du spiller Grim T. Livingstone, en statsansatt som bestemmer seg for å starte sitt eget dødsfirma i kjelleren til en eldre slektning og leke svartedauden. Målet er å samle ressurser og bruke dem til utforskning og ekspandering av dødslandskapet ditt. Selv om det er mye død i spillet er ikke den grafiske stilen mørk og dyster, men full av farger og livlige figurer.

Les også: Slik har du aldri sett svartedøden
Les også: Bygg din egen middelalderby

Siste fra forsiden