Dragon Age II imiterer Mass Effect

I BioWare deles det broderlig

Nye detaljer avslører nytt dialog- og kampsystem i tillegg til de første bildene.

Kotaku gjengir deler av Gameinformers eksklusive sniktitt på Dragon Age 2, som gir oss en rekke nye detaljer om det etterlengtede rollespillet. Noen av de nye elementene vil potensielt kunne skape splittelse blant tilhengerne av det første spillet.

Skjermbilde fra Dragon Age 2.

En av de nye vendingene er et nytt dialogsystem som legger seg nærmere Mass Effect enn Dragon Age. Det betyr at der man tidligere valgte en av flere tekstlinjer vil man nå benytte et mer alternativt dialoghjul. I motsetning til hvordan Mass Effect håndterer emner, ved at man velger et av flere tema, skal denne versjonen av systemet heller la deg velge oppførsel. Dermed kan du velge å bli sint, flørte eller annet.

Mer kontroversielt er det kanskje at også kampsystemet har fått en ny tolkning. For konsolleiere, i det minste.

Der PC-versjonen bevarer enerens sanntidsstrategiske elementer skal Xbox 360- og PlayStation 3-versjonene nemlig få et nytt system som visstnok er bedre egnet for konsollenes styrker. På dette punktet vet vi ikke akkurat hva det skal bety. Vi vet likevel at en gjennomgående tendens blant konsollrollespill, også BioWares Mass Effect-serie, er mer actionorienterte og direkte kamper.

Samtidig kan Gameinformer via sin egen hjemmeside vise oss de aller første bildene av spillet. Her får vi se antydninger til en ny visuell stil som virker mer stilisert og tegneserieaktig enn den i det første spillet.

Dragon Age 2 er oppfølgeren til det svært kritikerroste rollespillet Dragon Age fra den velkjente rollespillutvikleren BioWare. Vår anmelder gav det første spillet svært varm omtale, og det er grunn til å tro at oppfølgeren blir en av neste års største utgivelser.

Spillet er ment utgitt i mars 2011 for PC, PlayStation 3 og Xbox 360.

Siste fra forsiden