– Du må ikke være en «bleik kjellerjomfru» for å forstå det

Obisidian forklarer kampsystemet og jødeklassen i South Park-spillet.

Da det ble klart av rollespillveteranene Obsidian Entertainment var i ferd med å spillmatisere den kontroversielle animasjonsserien South Park, visste man at nye kontroverser var i emmingen. Den ferskeste figurklassen må nok melde seg der.

Kampene skal ha et barnslig tilsnitt.

I tillegg til de tidligere annonserte klassene Paladin, Wizard, Rogue og Adventurer, blir også Jew, eller jøde, en spillbar figurtype. Det sier spillets produsent, Matt MacLean i et videointervju med Game Informer.

Hybridklasse

Denne figurklassen skal være en slags hybrid mellom en munk og Paladin-klassen, og en mektig men sårbar måte å spille på. Sistnevnte poengteres av at den er sterkere jo nærmere døden den er.

Kampsystemet ellers skal være turbasert med rom for å påvirke angrep som er aktivert, og MacLean sier at det kan minne om det i både Paper Mario- og Final Fantasy-spillene. Selve kampene loves et barnslig tilsnitt, med våpen som spenner fra tresverd og hageredskaper til brennende tennisballer.

I kjent Obsidian-stil vil det være flust av våpen å få tak i, og de skal kunne forbedres med magi og andre oppgraderinger. Dette er likevel ikke et dypt og tungt rollespill som deres tidligere utgivelser, for eksempel Neverwinter Nights 2, og MacLean sier at man ikke må være en «bleik kjellerjomfru» for å forstå dette spillet.

Tegneserien South Park er velkjent for den hvasse satiren sin. Harselas med jøder, som utgjør flere av de sentrale figurene i serien, er en gjenganger i universet, som også har gjort narr av stort sett hele Hollywood, Profeten Muhammed og Gud.

South Park: The Game utgis mot slutten av neste år til Windows, Xbox 360 og PlayStation 3, og utvikles i tett samarbeid med serieskaperne Matt Stone og Trey Parker.

Les også: Obsidian vil bekjempe bruktmarkedet
Les også: Fallout-skaperen kommer hjem

Siste fra forsiden