Duke Nukem Forever skaper offentlig krig

Vi kunne forleden dag fortelle den ikke akkurat sjokkerende nyheten om at Duke Nukem Forever nok en gang var utsatt. Take 2s administrerende direkte Jeff Lapin hadde følgende å si på pressekonferansen i forrige måned:

- Vi må vente å se, men det kan hende vi må utsette spillet til neste år. Som dere vet avskrev vi en lanseringsdato første kvartal 2003, så vi har forsåvidt allerede dratt ut kontakten. På dette tidspunkt håper vi bare teamet i Dallas klarer å fullføre arbeidet, sa Lapin. Take 2 på sin side mener at seks år bør være mer enn nok for å utvikle et spill. I løpet av de siste seks årene har imidlertid 3D Realms skiftet grafikkmotor flere ganger.

Senere, samme dag som sitatet kom på trykk, slo George Broussard, en av deleierne i 3D Realms hardt og konsist tilbake: - Take Two bør holde kjeften sin lukket, meldte han i en post på Shacknews, en av de største spillrelaterte nyhetssidene på nettet. Han fortsatte i samme humør senere på dagen: - Vi ønsker ikke noe ståhei, vi ønsker ikke drama, og vi vil ikke at Take 2 sier idiotiske ting offentlig, kun for å forsikre seg om at selskapets aksjeverdier ikke synker, forteller Broussard.

3D Realms er en av de få utviklerteamene i verden som står på egne ben. Økonomien er solid, og har kapital nok til å utvikle spillet alene. Andre mindre utviklerselskaper er avhengig av utgivere for å gjøre ferdig spillene sine. Take 2 har med andre ord overhodet ingen innflytelse på prosessen. I en annen post diskusjonsområdet til Shacknews, kommenterer Goerge Broussard forholdet til Take 2 slik: - Vi kan finne oss en ny utgiver så lett at det ikke er morsomt engang.

Forsiden akkurat nå

Til toppen