Dynamisk ødeleggelse i Warmonger

Folkene bak MMORPG-spillet Auto Assault har fortalt at de jobber med et Unreal 3-drevet førstepersons skytespill med svært avansert fysikk.

NetDevil har kunngjort at de jobber med et førstepersons skytespill som har fått den litt lange og kompliserte tittelen Warmonger, Operation: Downtown Destruction. Spillet kjører på Epics Unreal 3-grafikkmotor, og utnytter seg i tillegg tungt av AGEIAs PhysX-prosessor, noe som blant annet tillater unik "bit for bit"-skademodellering, full simulering av spillfigurens kropp, samt avansert simulering av tøy og væsker.

Warmonger, Operation: Downtown Destruction foregår i 2029, i en tid der NetDevil forutser at de globale selskapene har gått amok, og blitt lei av å prøve å utkonkurrere hverandre på markedet. I stedet kriger de så fillene flyr, og det er lite verdens nasjoner kan gjøre med situasjonen (noe som fører til enorme ødeleggelser).

Spillet omhandler en konflikt mellom PolyChem Oil og General Energy, to amerikanske selskaper som krangler om hvem av dem som skal få rettighetene til å utvinne olje i et stort oljefelt i Iran. De hardt prøvede iranerne slipper imidlertid unna denne gangen, for de stridene partene velger å utkjempe konflikten på hjemmebane.

Spillerne må kjempe for å ta over en hel amerikansk by, et kvartal av gangen. Etter hvert som du vinner bydeler vil dette få taktiske konsekvenser, som du kan nyte godt av når du kjemper i omkringliggende bydeler. Hvert slag bringer deg ett skritt nærmere total dominans over byen.

Bygninger og landskap kan ødelegges underveis, noe du må ta hensyn til når du kriger. Bygningene kan jevnes totalt med jorden, og det hele foregår dynamisk og i sanntid. Eksplosjoner kan sprenge bort hele vegger, og åpne nye ruter inn i bygninger. Snikskyttere kan for eksempel sprenge bort trappene de akkurat klatret opp, for å gjøre det vanskeligere å nå dem, men en eksplosjon i underetasjen kan være dødelig.

Warmonger, Operation: Downtown Destruction vises frem på CES-messen i Las Vegas.

Siste fra forsiden