Activision Blizzard lanserer eget e-sportnettverk

Nå vet vi hva oppkjøpet av MLG førte til.

Patrick Strack/ESL

I januar i år ble det klart at spillgiganten Activision Blizzard hadde kjøpt den nord-amerikanske e-sportorganisasjonen Major League Gaming for 400 millioner kroner. Ryktene skulle ha det til at Activision ville skape en egen e-sportdivisjon, og at kjøpet kunne være en måte å feie en konkurrent av banen eller styrke sin egen satsning.

Nå har Activision Blizzard annonsert et nytt e-sportnettverk som skal strømme e-sportinnhold til massene gjennom MLG.tv. Dette blir et samlested for e-sportinnhold knyttet til Activisions produkter. Sendingene skal inneholde alt fra turneringer, kamper, intervjuer og nyhetssegmenter, med tidligere e-sportspiller Chris Puckett som vert.

Alt er lov i krig, kjærlighet og e-sportstrømming.
Activision Blizzard

– Vi bygger et nettverk dedikert til spennende konkurranser og fansens lidenskap, sier styreleder Steve Bornstein fra Activision Blizzard Media Networks.

– MLG.tv skal spille en definerende rolle i realiseringen av publikums potensial ved å skape meningsfylt, minneverdig og severdig innhold.

Spillgiganten avslørte også en såkalt «Enhanced Viewing Experience», en algoritme som holder seerne oppdatert med kampstatistikk og annen informasjon mens de ser på.

Den nye e-sportnettverket skal ifølge pressemeldingen lanseres under MLG Anaheim Open, en Call of Duty: Black Ops III-turnering som starter 10. juni. Kampene skal også strømmes til Facebook som en del av et dypere samarbeid mellom Activision Blizzard Media Networks og Facebook.

Siste fra forsiden