E-sport Counter-Strike: Global Offensive

(Bilde: Valve)

Counter-Strike får våpenjusteringer, forbedret «hitbox» og nye animasjoner

OPPDATERT: Valve har sluppet nok en oppdatering med nye skins og en ny knivmodell.

Counter-Strike: Global Offensive er oppdatert til versjon 1.35.0.0, og oppdateringen fører med seg en rekke omfattende endringer i spillets animasjoner og spillmekanikker.

Versjon 1.35.0.0 inkluderer nye hitboxer for spillermodellene.
Versjon 1.35.0.0 inkluderer nye hitboxer for spillermodellene. Bilde: Valve

Spillermodellene har fått nye animasjoner for generell bevegelse, inkludert spesifikke animasjoner for når modellen klatrer på stiger. Det er også nye animasjoner for våpenbytter, reaksjoner på granater og bombeplanting- og desarmering.

Når antiterroristene desarmerer en bombe holder spillermodellen nå et multimeter med kabler som går til bombemodellen, så det blir lettere å se om spilleren som desarmerer bomben driver gjøn. Den nye desarmeringsanimasjonen viser også en endring i spillermodellen like før bomben er ferdig desarmert.

Oppdateringen innebærer også en etterlengtet fiks av spillets treffpunkter. Spillere har i lang tid klaget på at skuddene deres ikke registreres som treff i motstanderens spillermodell når vedkommende planter en bombe eller klatrer på en stige. Team Liquid-spilleren Eric «adreN» Hoag demonstrerer problemet på sin YouTube-kanal. Dette skal nå være fikset, takket være nye spillerskjeletter og treffpunkter.

En annen kjærkommen endring er at spiller- og våpenmodeller ikke lenger vises gjennom dører og tynne vegger.

YouTube-brukeren «Jamiew» har laget en film som viser endringene i versjon 1.35.0.0.

Videre har tre av spillets våpen fått en overhaling i større eller mindre grad: Zeus x27, alternativet til kniven, har fått en redusert prislapp på $100, slik den hadde under feiringen av Counter-Strike: Global Offensives treårsjubileum i slutten av august. Dual Berettas har blitt oppgradert i form av bedre kevlarpenetrasjon og rekkevidde, men det er likevel endringene som er gjort på M4A1-S, et av spillets mest populære våpen, som er mest oppsiktsvekkende. Førstevalget for mange antiterrorister har fått prisen redusert til $3100, men våpenet har også fått redusert kevlarpenetrasjon, redusert skuddfrekvens og større kulespredning. Det blir derfor spennende å se om profesjonelle spillere bytter til M4A4, alternativet til M4A1-S som har større magasinkapasitet enn sin lyddempede bror.

Utviklerteamet hos Valve har hatt en travel uke, for torsdag ble det sluppet enda en oppdatering til Counter-Strike: Global Offensive. Ukens andre oppdatering inneholder en rekke justeringer av de nye spesifikasjonene i versjon 1.35.0.0. Den inkluderer også Shadow Case, en ny eske med 16 nye brukerskapte våpenskins, og en helt ny knivmodell ved navn Shadow Daggers.

Counter-Strike: Global Offensives nye knivmodell.

Her er den komplette listen over endringer i versjon 1.35.0.0, hentet fra Counter-Strike: Global Offensives hjemmesider:

Animation/Gameplay

  • Replaced all player body animations (Existing character models retained for demo compatibility)
  • Replaced all world model weapon animation
  • Updated shared player skeleton
  • Re-rigged all player model geometry and player scaffold animation
  • Updated animation networking to continually synchronize animation state instead of periodically latching
  • Player animation sequence selection is now server-initiated
  • Added new player states including bomb defusal and ladder climb poses
  • Added thirdperson weapon deploy animations to more accurately represent viewmodel deploy state
  • Extended all vertical aim matrix ranges to encompass the majority of vertical aim pitch so weapons line up precisely to firing angle
  • Added reverse-bone-merge animation support so weapon models can store and play independent animation on the player holding them
  • Added support for arbitrary numbers of articulated mechanical parts on world weapon models
  • Updated weapon world model articulation points, bodygroup presets, holster positions and reverse-bone-merge skeletons
  • Added physics motion to holstered attachment weapon locations
  • Added support for non-polygonal capsule-shaped hit volumes, defined by a line segment and radius
  • Replaced shared hitboxes with new capsule-based set
  • Rebuilt player ragdoll angular constraints, physics hulls, and interaction pairs
  • Ragdolls now assume more exact pose of their parent player on physics init
  • Re-built animation statemachine to support blending locomotion over any weapon aim or action poses
  • Enabled support for dynamic player animation layer re-ordering
  • Sequence blendlayers now correctly contribute to computed cyclerate
  • Added defuser cables and multimeter model
  • Added hlmv support for capsule rendering, submodel attachment previewing, ragdoll constraint limit and bone name rendering, plus numerous small fixes
  • Added model format support for named bodygroups, combined physics hulls, activity modifiers and animation system specific metadata

UI

  • Fixed a bug where the mini-scoreboard armor/helmet information was not displaying for coaches
  • Added sv_show_voip_indicator_for_enemies server convar. If set, it will make it so the ‘voice chat’ icon shows over enemy players as well as allies when they are using their microphone
  • Added sv_showbullethits feature to visualize server-confirmed hits and near-misses on listen servers

Rendering

  • Fixed improper stencil state in glow pass rendering

Gameplay

  • Added dynamic player culling to prevent players and weapons poking through thin walls and revealing their position

M4A1-S

  • Reduced price
  • Reduced armor penetration
  • Reduced ROF
  • Increased base spread

Zeus x27

  • Reduced price to $100

Dual Berettas

  • Increased armor penetration
  • Increased range modifier

GOTV

  • Added viewmodel position lerp to gotv camera transitions

Overwatch

  • Players can now report enemies for anti-competitive griefing (i.e. deliberately losing)

Her er den komplette listen over endringer i torsdagens oppdatering, hentet fra Counter-Strike: Global Offensives hjemmesider:

CS:GO

  • Added the Shadow Case, featuring 16 community designs, with a chance to contain the all-new Shadow Daggers.

Gameplay

  • Zeus can only be purchased once per round and cannot be dropped.
  • Players can now only purchase five of any weapon per round (controlled with mp_weapons_allow_typecount).

Animation

  • Improved animation performance for certain hardware configurations.
  • Fixed Molotov holding pose.
  • Fixed incorrect foot position for pistol deploys.
  • Reduced cycle rates for ladder animations at top speed.
  • Small increase to crouchwalk cycle rates, footfall fixes.
  • Adjusted blend on C4 plant animation.
  • Adjusted defuser cable thickness.
  • Fixed defuser cables not disconnecting from the defusing CT player.
  • Adjusted crouch animation rise and fall speed.

Misc

  • Fixed some improper inventory icon camera positions.
  • Fixed flickering shadows associated with dynamic player culling.
  • Fixed cases where culling plane intersected or completely covered players.

Maps

  • Updated Cache to the latest version.

Kommentarer (5)

Forsiden akkurat nå

Til toppen