Mario er sint nå. (Bilde: Nintendo)

EA beklager aprilspøk

Teamet bak Frostbite-motoren gjorde narr av Wii U.

I går var dagen da alle skulle lure alle, men ikke alle aprilspøkene falt i like god jord. Da teamet bak den avanserte Frostbite-grafikkmotoren begynte å spøke med Nintendos Wii U lot nemlig ikke reaksjonene vente på seg.

– Frostbite kjører nå på Wii U, siden det er den kraftigste Gen4-plattformen. Renderen vår er nå optimalisert for Mario og Zelda, kunne fornærmede Nintendo-tilhengere lese på Frostbite-teamets Twitter-konto.

For ordens skyld: Denne grafikkmotoren kommer ikke til Wii U.
For ordens skyld: Denne grafikkmotoren kommer ikke til Wii U. (bilde: EA)

De fortsatte med å proklamere at de endelig hadde fått optimalisert nettkoden sin – ved hjelp av kvantesammenfiltring, faktisk – men at dette selvsagt var eksklusivt for Wii U.

– Uakseptabelt og dumt

Meldingene ble fjernet senere på dagen, men da var det for sent, og EA-toppen Peter Moore ble nødt til å beklage på selskapets vegne:

– Vi må beklage oss til våre partnere i Nintendo og tilhengerne. Frostbite-teamets mislykkede forsøk på en aprilspøk er ikke støttet av EA. Det var uakseptabelt og dumt.

EA er en av flere spillutgivere som i stor grad har gitt opp WiiU, og ikke lager Wii U-versjoner av sine nyeste spill.

Da de annonserte at de sluttet å støtte konsollen ved å si at de «egentlig ikke lager spill for barn» hisset de på seg Nintendo-tilhengerne, og det var kanskje derfor gårsdagens aprilspøk ikke falt i god jord.

Mange Nintendo-tilhengere føler seg ignorert av de store tredjepartsutviklerne, og mener mangelen på uavhengige storspill er en av grunnene til at Wii U gjør det så dårlig på markedet.

Kommentarer (20)

Forsiden akkurat nå

Til toppen