EA vil ta betalt for demoer

Vil måle interessen

Men «tradisjonelt, gratis innhold» skal ikke røres.

EA har planer om å slippe store betalingsdemoer i et forsøk på å måle et spills popularitet før lansering. I praksis vil det være snakk om en veldig lang demo, noe i likhet med Battlefield 1943.

Dersom det kjøpes nok demoer, vil utgiveren produsere fullversjonen for salg i butikk, skriver Gamesindustry.biz.

EA vil teste mottakelsen av demoer på størrelse med Battlefield 1943 før de lanserer fullversjonen av et spill.
EA vil teste mottakelsen av demoer på størrelse med Battlefield 1943 før de lanserer fullversjonen av et spill.

Informasjonen kommer fra Visceral-sjefen Nick Earl via Wedbush Morgan-analytikeren Michael Pachter.

– Earl avslørte en strategi med å lansere premiuminnhold for salg i forkant av et ferdigpakket produkt, sier Pachter til nettsiden.

Ifølge Pachter vil premiuminnholdet koste mellom 60 og 90 kroner, og bli solgt via Xbox Live og Playstation Network.

– Earl tror at lanseringen av premiuminnholdet vil minske risikoen ved å fullføre og markedsføre fullversjonen av spillet, og fungere som et lavkosts markedsføringsverktøy, legger Pachter til.

Flere saker fra Spillmagasinet:

Overfor bloggen Kotaku avkrefter Electronic Arts bekymringer om at vanlige demoer vil begynne å koste penger.

Vi jobber med en mengde projekter for å levere premiuminnhold til forbrukere før, under og etter lansering et fullversjonspill. EA Sports, EA Games og EA Play eksperimenterer med ulike strategier for å levere ferskt innhold i et format spillere vil ha, sier EAs Jeff Brown til nettsiden.

– Det er per i dag ingen satt prisstrategi for hele EAs portfolio. Mange av forslagene inkluderer gratis innhold etter modeller lignende Madden Ultimate Team, Battlefield Heroes og Battlefield 1943. Ingen forslår å ta betalt for tradisjonelle gratisdemoer, sier han.

Denne artikkelen er levert i samarbeid med Spillmagasinet.no, men kan være endret og tilrettelagt for Gamer.no.

Kommentarer (25)

Forsiden akkurat nå

Til toppen