Intervju

Eksklusivt Middle-earth Online-intervju

Middle-earth Online, det kommende onlinespillet basert på Tolkiens fantastiske verden, er som en stor, sort boks av mystikk som bare må tittes inn i. Vi tok en prat med utviklerne bak spillet for å finne ut hva det er som gjør at Middle-earth Online vil stå ut i den enorme mengden av onlinespill som florerer på markedet.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Gamer.no: Jeg tror mange mennesker ønsker å vite om de kan ta del i store kriger mellom de gode og de onde maktene. Kan vi forvente noe slik som dette, eksempelvis slik som det er gjort i Star Wars Galaxies?

CRT: Vi har planer for at store “Kinships” (vår versjon av “guilds”) skal kunne ta del i store kamper i spesielle områder.

Gamer.no: La oss snakke om spiller-samfunnet, noe som er svært viktig i onlinespill. Hvordan vil spillere kunne gjøre deres inntrykk på verdenen, bli noe stort, stige i status og skape allianser? Er det noen spennende sosiale aktiviteter vi burde vite om?

JA: Dette kan vi ikke kommentere enda.

Gamer.no: Vil spillere kunne eie hus? Og naturligvis, vil spillerne kunne leve av jorden i stedet for å bare livnære seg på monster-slaktig? Og ikke minst – vil spillere kunne skape byer?

CRT: Spillere vil kunne kjøpe hus. Det vil være større hus for “Kinships”. Spillere vil kunne skape gjenstander, og hus vil være en del av dette. Alle husene er plassert på forhånd i verdenen, i og nær de byene som er beskrevet av Tolkien.

Gamer.no: Når det gjelder transport, hva slags valg vil vi ha her? Vil spillerne kunne kjøpe, temme og/eller ri dyr? Og vil det være skip eller magiske portaler?

CRT: Hester og andre dyr du kan ri må vente til en annen dag, rundt den tiden vi kommer til å lage Rohan. Det vil være raskere måter å bevege seg gjennom verden på, slik som å bruke forhåndsdefinerte destinasjoner (slik som en ferjeplass og stall), hvis du har gjort deg fortjent til å bruke disse.

Gamer.no: Vi forventer alle at landskapet vil være svært imponerende når spillet blir lansert. Hvor godt mener du landskapet i spillet står i stil med landskapene som blir nevnt i bøkene? Og i bøkene er naturen noe mer, det er ikke bare statisk. Det har sin egen vilje, slik som det gamle treet i den gamle skogen. Kan du fortelle litt om dette?

CRT: Vi har områder slik som den gamle skogen som på mange måter er i live. Dyrelivet vi inkluderer kommer ofte fra Tolkiens vesner som kan beskriver i levende detaljer. Vi har også spesielle figurer, slik som Old Man Willow.

Gamer.no: La oss snakke litt om dette å lage gjenstander, noe som også er en viktig funksjon i et sosialt onlinespill. Vennligst gi oss noen hint om hvordan dette systemet vil fungere, hva spillerne kan lage, og hvor mye økonomien er avhengig av handel mellom spillerne.

JA: Dessverre kan vi ikke diskutere dette enda.

Gamer.no: Hvordan vil figurene i Middle-earth Online utvikle seg? Er systemet basert på erfaringsnivå og erfaringspoeng, eller hviler det mer på egenskaper og deres utvikling for at spillerne skal stige i makt, kunnskap og status?

JA: Vårt karaktersystem er direkte knyttet opp mot hvilke valg spillerne gjør når de spiller, og er en slags kombinasjon mellom erfaringsnivå og egenskaper. Jeg kan dessverre ikke utdypte dette uten å komme i store problemer.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Siste fra forsiden