En dårlig dag i L.A.

Hjemløse Anthony Williams har en dårlig dag. Ikke bare sliter han med å få seg noe å ete, men han opplever også at byen han bor i blir rammet av jordskjelv, terroristangrep og en plutselig oppblomstring av levende døde.

American McGee gjorde et ikke så rent lite inntrykk på spillverdenen da han lanserte American McGee's Alice for mange herrens år siden, og nå håper han å kunne gjøre det samme med Bad Day L.A., et tredjepersons actioneventyr som foregår i dagens Los Angeles. Utviklerne lover at spillet kommer med en tung dose mørk satire, og at det vil skape en uforglemmelig opplevelse.

I Bad Day L.A. får du rollen som den hjemløse Anthony Williams, som plutselig opplever at byen han bor i blir angrepet av zombier, terrorister, jordskjelv og en rekke andre uhyggelige katastrofer. Noe er alvorlig galt, og hvis Los Angeles skal reddes, er det like greit at det er Anthony som gjør det - selv om han egentlig ikke har noe særlig til overs for verken byen eller dens selvopptatte innbyggere.

Spillets faktaark skryter av en dyp og komisk historie som spiller på den stadig mer og mer utbredte fryktkulturen i Amerika og de mange katastrofefilmene som vi har kost oss med i kinosalene i løpet av de siste årene. Spillets grafikkstil er utviklet av Kozyndan, en kritikerrost kunstgruppe basert i Los Angeles, og utviklerne lover at presentasjonen i Bad Day L.A. vil være fullstendig unik.

Underveis i spillet får vi oppleve ti store spillområder basert på virkelige steder i Los Angeles (som Hollywood Boulevard, Venice Beach og Beverly Hills), et våpenarsenal som består av en blanding av realistiske våpen og bisarre fantasivåpen, et lettlært men avansert kampsystem, realistisk kunstig intelligens og ikke-spillende karakterer som er i stand til å oppleve en rekke forskjellige følelser, som raseri, frykt og panikk.

Bad Day L.A. utvikles hos Enlight sitt Hong Kong-baserte studio, og skal etter planen lanseres i løpet av første kvartal 2006. Spillet kommer til PC og Xbox.

Siste fra forsiden