Intervju

En prat med The Cuban Missile Crisis-utviklerne

Vi har tatt en prat med produsenten og prosjektlederen for å gi deg alle detaljene rundt The Cuban Missile Crisis – et historisk korrekt sanntids-strategispill, under utvikling av the Moskva-baserte selskapet G5 Software.

Side 1
Side 2
Side 3

Retter dere tittelen mot ”hardcore”-spillere, eller vil det passet for vanlige spillere også?

- Vi betrakter Blitzkrieg-tilhengerne som vår hovedmålgruppe. Vi har forsøkt å tyne mest mulig ut av Blitzkrieg-motoren, og jeg er helt sikker på at de vil sette pris på det. Når det gjelder den ”hardcore”-spillere eller helt vanlige spillere, så sikter vi mot begge. Naturligvis vil spille være fullspekket med hardcore-elementer, som autentiske våpen og operasjonsmodus, men jeg kan forsikre deg om at den ordinære spiller ikke vil ha noen problemer med å mestre dette spillet.

Fortell oss om flerspiller-porsjonen

- Vi jobber med den delen nå, så dessverre har jeg ikke anledning til å fortelle noe sikkert om flerspiller-delen akkurat nå.

Hva er de viktigste faktorene for å vinne i Cuban Missile Crisis? Rå kraft eller nøye planlagt taktikk?

- Hver kampanje har sin egen sterke side, og det vil av hvilken side du velger å spille med. Jeg har allerede nevnt det, men det vil komme tydelig frem i spillet hvordan du må spille for hver enkelt kampanje. Jeg vil anta at de virkelig strategene vil analysere fiendens måte å slåss på, og derfor velge den beste måten å motstå angrep. Naturligvis, noen ganger må man bare bruke rå kraft, men ideen bak spillet ligger i å ta taktiske beslutninger.

Hvilken slippdato sikter dere mot? Vil spillet slippes på samme tid i USA og Europa?

- Vi planlegger å lansere The Cuban Missile Crisis mot slutten av dette året. Jeg tror det vil bli til høsten. Vår utgiver, 1C Company, ser etter en samarbeidspartner i USA og Europa.

Noe annet dere ønsker å tilføye?

- Fra første stund ønsket vi å utvikle et historisk korrekt spill. Settingen vi har valgt viser en en seriøs og ansvarlig holdning til det emnet. I den forbindelse brukte vi mye tid på å studere historiske bakgrunner i settingen. Alt du ser i spillet kunne skjedd, og det er ikke basert på antagelser fra vår sier. Det er basert på grundig granskning på ulike områder. Snart vi du se det selv, og jeg håper du vil sette pris på den sanne verdien av vår kommende sanntidsstrategi-tittel. Nå, tusen takk for spørsmålene. Det var en fornøyelse å prate med deg. Vi i teamet ønsker deg og dine lesere lykke til videre.

Og det samme kan vi si til Vlad Suglobov og Sergey Sizov fra G5 Software, som tok seg tid til å besvare disse spørsmålene. Vi ser frem til å motta spillbar kode for å gi dere lesere mer informasjon om dette spennende prosjektet.

Side 1
Side 2
Side 3

Siste fra forsiden