Eternity's Child dropper 360

Det lovende plattformspillet Eternity's Child har droppet Xbox Live Arcade til fordel for en butikklansering for Wii og DS.

Eternity's Child er et todimensjonalt plattformspill som opprinnelig skulle ha kommet ut for Xbox Live Arcade. Nå forteller det franske nettstedet Art du Jeu (oversatt av Shacknews) at utviklerne har droppet Xbox 360, og heller vil gi spillet ut for Wii.

Grunnen til at Eternity's Child ikke lenger kommer til Xbox Live Arcade er at Microsoft har en begrensing på hvor store spill som kommer til tjenesten kan være. I utgangspunktet er denne på 50 MB, men utviklere kan søke Microsoft om lov til å få bruke opp til 150 MB.

Eternity's Child benytter seg av mye tung 2D-grafikk, og utviklerne forteller at det rett og slett ikke var mulig å kombinere dette med Microsofts fastsatte grense. Nå som spillet får en butikklansering for Wii, trenger ikke utviklerne å bry seg med størrelsen på de mange bakgrunnsbildene i spillet.

Foreldreløs engel

Spillet følger en foreldreløs engel, som overlevde en engle-massakre ved at vingene hans ble kuttet av. Deretter ble han plassert på et barnehjem for mennesker. I årene etter ble han ofte plaget av de andre barnene, og nå har han valgt å rømme fra hjemmet for å lete etter andre engler.

Hele spillet er håndtegnet, og animasjonen er laget på samme måte som i gamle Disney-filmeer. Spillet beskrives som et eventyr, og utvikler Luc Bernard forteller i følge Shacknews at mye av inspirasjonen er hentet fra fantasier han hadde som barn.

Eternity's Child vil komme med et relativt tradisjonelt kontrollsystem, og vil stort sett ikke benytte seg av Wii-kontrollerens unike muligheter. I følge en fersk kunngjøring fra utgiver Alten8 vil spillet komme med mulighet for at to spillere kan samarbeide seg gjennom eventyret.

Alten8 forteller også at en versjon for DS er under utvikling. Denne vil være i 3D, og vil ikke ha samme historie som Wii-versjonen. Det er ikke klart når spillene skal komme ut.

Siste fra forsiden