F-Zero: GP Legend

F-Zero: GP Legend er det nyeste spillet i den legendariske F-Zero-serien, hvor spillere får kjøre heftige kappløp med futuristiske jetmotor-drevne kjøretøy som svever over bakken. Dette F-Zero-spillet er inspirert av den nye animasjonsserien fra F-Zero-universet som ruller på skjermene i Japan.

Ny, spennende og utfordrende test
Den andre nye modusen i spillet er "Zero Test" som består av 48 små utfordringer i stigende vanskelighetsgrad. Det er utfordringer som kun tar noen få sekunder å gjøre, men som vil ta mange timer å mestre. For alle F-Zero fansene der ute må dette nesten være himmelen når du endelig klarer å få til en krevende oppgave. Her får testet alle de forskjellige ferdighetene du trenger for å bli en F-Zero mester. For andre vil "Zero Test" helt sikkert framstå som kjedelig og veldig vanskelig, men det er nok av annet å gjøre i F-Zero: GP Legend, så det bør ikke være noe stort problem. I tillegg til de nevnte modusene finnes også det klassiske "Time Attack" og en øvelsesmodus.

Grafikken ligner veldig mye på grafikken i det forrige F-Zero spillet på GBA. Det benytter seg av den såkalte "Mode 7"-teknikken som gir en følelse av dybde ved å lage grafikken i mange lag. Dette er for øvrig samme teknikk som brukes i Mario Kart. Resultatet blir en slags semi-3D uten at det ser stygt ut (som de fleste forsøk på 3D på GBA har gjort). Ikke mange overraskelser her altså, men grafikken er fin å se på og funksjonell. Musikken er god gammeldags F-Zero-musikk. Det finnes en del klassiske lyder og sanger i tillegg til nye. Musikken har en futuristisk følelse over seg og gir den riktige stemningen du søker når du skal spille et F-Zero-spill. Kvaliteten er litt varierende, men stort sett er det veldig bra.

Spillet er helt klart bedre enn F-Zero: Maximum Velocity. De nye elementene tilfører ny dybde i spillet og holdbarheten er også helt klart et stort skritt forover fra Maximum Velocity med to nye moduser. Historie-modusen er veldig variabel, og som sagt er ikke historiene det helt store. Alt i alt nok et solid spill i serien. Spillet har en rekke forskjellige modus som trekker spillet og holdbarheten opp, men er litt for variabel for å bli en klassiker. Selv om det ikke blir like raskt og engasjerende som storebror GX på GameCube er det absolutt et knallspill for den lille GBA-en som mange racingfans vil få stor glede av på regnfulle sommerdager.