Får vi en Deadly Premonition-oppfølger?

Utvikleren hinter om nye absurde eventyr i tiden som kommer.

I et intervju med Eurogamer forteller den velrenommerte spilldesigneren Hidetaka «SWERY» Suehiro at han for tiden jobber med et nytt prosjekt sammen med resten av teamet fra Deadly Premonition. På spørsmål om dette nye hemmelige prosjektet kan være en oppfølger til det omdiskuterte spillet svarte Suehiro med et knapt «Hmm, kanskje!»

– Vi snakker med utgivere for øyeblikket, og vi kan ikke fortelle deg om plattformer enda. Innen neste sommer tror jeg alle vil ha et godt overblikk over hva dette prosjektet er, fortalte Suehiro til nettsiden.

Lager gjerne oppfølger

Videre forteller han at han gjerne vil lage en oppfølger til Deadly Premonition, og utdyper hva slags ønsker han har for et slikt prosjekt:

– I Deadly Premonition prøvde jeg å fokusere på livsstil og forhold mellom figurene, og opplevelsen av disse tingene i spillet. Tilfeldigvis ligger det også et mordmysterium der også, men jeg ønsket virkelig at folk skulle oppleve de dagligdagse tingen. I det nye spillet er dette noe som også kommer til å være viktig.

Deadly Premonition vant manges hjerter da det kom i 2010.
Deadly Premonition vant manges hjerter da det kom i 2010.

– Jeg møter produsenten fra Deadly Premonition én gang i måneden for å snakke om diverse ting. Det er ting jeg finner på som produsenten sier nei til. Jeg foreslo at Deadly Premonition 2 burde fungere som om Deadly Premonition aldri eksisterte. Jeg ville begynne på null, men produsenten sa jeg ikke kunne gjøre det. […] Han sa at fansen elsket York, så jeg måtte fortsette med ham.

Håper på «Directors Cut» i år

Suehiro fortalte også om hvordan han håper å få utgitt en «directors cut» av det første Deadly Premonition-spillet i løpet av året.

– Jeg kan snakke mer om det når utgiveren har annonsert det formelt. Bare tenk på det som et rykte nå, hintet Suehiro.

Deadly Premonition var et av 2010s merkeligste spill, og fikk alt fra grusende slakt til uhemmet hyllest av kritikerne. På tross av labre produksjonsverdier fant mange mye å like i spillet, noe som har gitt det en status som et kultspill.

Les også: Spillåret 2010 – våre favoritter
Les også: Kultutvikler har nytt prosjekt på lur

Kommentarer (1)

Forsiden akkurat nå

Til toppen