Får vi Halo-spill årlig?

Micosofts nye strategi

Uten Bungie danser katta på bordet.

Halo: Reach kom nettopp ut, til god kritikk her på Gamer.no. Som du sikkert vet var Reach det siste spillet i serien signert utvikler Bungie, som nå jobber med Activision.

Halo: Reach.
Halo: Reach.

Halo-merkevaren forblir hos Microsoft, og antagelig kan vi vente oss hyppigere slipp av Halo-spill i tiden som kommer.

– Det er ikke en satt ned en strategi om at vi skal slippe et Halo-spill hvert år. Men samtidig er ett Halo-spill hvert tredje år, slik det har vært tidligere, ikke ofte nok, forteller visepresident i Microsoft Game Studios, Phil Spencer, til IGN.

Serien fyller ti år i 2011, og Spencer ønsker ikke at spillere skal måtte vente to år engang mellom nytt innhold. Microsoft har også stor beundring for hvordan Activision har klart å gjøre Call of Duty til en årlig begivenhet. Likevel skal ikke 343 Industries, som nå tar seg av Halo for Microsoft, nødvendigvis følge den malen.

– 343 Industries tenker mye på hvordan de skal få denne merkevaren til å bli noe folk kan ha et kontinuerlig forhold til, og som kan underholde kunden oftere. Vi vil gjøre ting fornuftig, sier Spencer.

Halo: Reach solgte for øvrig spill for 1,3 milliarder kroner på verdensbasis, det første døgnet.

PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Kommentarer (24)

Forsiden akkurat nå

Til toppen