(Bilde: Bethesda)

Grafikken i Fallout 4 skaleres ned for å få til mer komplekse spillsystemer

– Det handler om balanse.

Da Fallout 4 ble avduket skikkelig natt til mandag, var det flere spillfans som reagerte på at grafikken ikke virket å yte på nivå med toppspillene nå til dags. Det skal godt gjøres å hevde at det ikke holder mål, men at Bethesdas nye sandkassespill ikke kan menge seg med grafikkeliten er det ingen tvil om.

Fallout 4 ser ikke så dårlig ut egentlig.
Fallout 4 ser ikke så dårlig ut egentlig. Bilde: Bethesda

Under en spørsmålsrunde forklarte Bethesdas visepresident, Pete Hines, at dette til en viss grad skyldes et bevist valg fra utviklerenes side. For å skape komplekse og interagerbare omgivelser måtte de lempe litt på grafikken.

– Alt det vi gjør er en balansegang.  Vi kunne ha laget det peneste spillet noensinne, men vi legger bånd på oss selv for å få på plass alle de andre tingene, forteller han ifølge GameSpot

Store lovnader

Hines lover faktisk rimelig store ting. Ifølge ham er det ingen andre rollespill ute på markedet som lar spillerne interagere med objektene i verdenen på en slik måte som Fallout 4 gjør. Akkurat hva det betyr er det ikke så lett å tolke, men vi vet at det loves et uhyre komplekst våpenvalgsystem der man kan bytte ut deler , samt bygge opp og rive ned hele bosetninger om man vil.

Fallout 4 kommer til Xbox One, PlayStation 4 og Windows 10. november i år.

I tandem med utblåsningen slapp Bethesda et mobilspill også.
I Fallout Shelter skal du styre ditt eget «vault» »

Kommentarer (102)

Forsiden akkurat nå

Til toppen