GTR 2

Fjorårets GTR-utgivelse høstet svært gode kritikker verden over, og står fortsatt som det ypperste innen bilsimulatorer. Det er den svenske utvikleren SimBin som står bak, og nå er de snart ferdige med oppfølgeren som forventes i butikkhyllene i september. GTR 2 blir naturligvis også et offisiellt FIA GT-spill, som betyr at vi får se ekte biler og baner fra virkelighetens versjon av denne populære bilsporten.

Totalt loves vi over 140 lisensierte biler som alle er gjenskapt i stor detaljgrad og med animerte dashbord. Disse kan kjøres på over 34 baner fra virkeligheten. Spillerne får nå også mulighet til å delta i 24-timersløpet Proximus. Nytt for året er blant annet en omfattende kjøreskole. I tillegg til de gamle spillmodusene får vi også mulighet til å kjøre mot våre egne tider (som lagres som "spøkelsesbiler").

Grafikkmotoren i GTR 2 er bygd rundt en ny kjerne, og kommer med full DirectX 9-støtte. Blant de nye grafikkfunksjonene får vi reflekterende veioverflater når banen er våt, dynamiske frontlys, et utvidet partikkelsystem, dynamisk vær og mye mer. På fysikksiden kommer GTR 2 med forbedret skademodellering. Det betyr at skaden både ser bedre ut, og påvirkes bilenes oppførsel enda mer virkelighetsnært.

Dagens demo er 312 MB stor og lar deg en av to bilklasser mot femten datastyrte motstandere på Grand Prix-banen i Barcelona. I fullversjonen kan vi vente oss full flerspillerstøtte for spilling over nettet eller lokalt i LAN.

Eller fra en av følgende kilder:

GTR 2 lanseres på PC i løpet av september. En Xbox 360-versjon av originale GTR er også annonsert.

Kommentarer (28)

Forsiden akkurat nå

Til toppen