Gudespillet Maia trenger hjelp

Går mot en spennende avslutning på Kickstarter-kampanjen.

Tidligere denne uken vekket det mye oppsikt da Peter Molyneux og utviklerstudioet 22Cans, som nylig har lansert det svært suksessrike Curiosity til det mobile markedet, valgte å søke finansiering på Kickstarter for å lage et nytt gudespill. Molyneux sto bak det første virkelige gudespillet, nemlig Populous.

Men Molyneux-spillet Godus er ikke det eneste gudespillet på Kickstarter. Landsmannen Simon Roth er snart ferdig med sin Kickstarter-kampanje, for et spill som heter Maia. Til nå har spillet fått 65% av en samlet sum på 100 042 britiske pund (litt i overkant av 900 000 kroner), og med litt over fire dager igjen av kampanjen er det klart at den trenger et solid oppsving for å lykkes.

Maia beskrives som Dungeon Keeper kombinert med Dwarf Fortress, og gir deg ansvaret for en koloni på en fremmed klode. Spillet er inspirert av syttitalls science fiction og nittitallets gudespill, og vi loves massevis av frihet og spennende systemer å leke med, samt en god porsjon mørk humor.

Du må grave ut og designe koloniens ulike rom og sørge for de ulike kolonistenes ve og vel, i omgivelser som tilsynelatende gjør alt for å ta livet av dem.

Til nå har Simon Roth utviklet Maia på egenhånd, men for å gjøre det til det spillet han drømmer om trenger han et større budsjett slik at han kan få hjelp til å ferdigstille spillet. Planen er å lansere en spillbar alfa-versjon for backere allerede i januar, mens fullversjonen kommer sommeren neste år. Du kan se Kickstarter-presentasjonen under artikkelen.

Les også: Britene inntar Kickstarter
Les også: Dynamisk kamp i nytt rollespill

Siste fra forsiden