Høye ambisjoner hos Valve

I et intervju med PC-nettstedet Rock Paper Shotgun fikk David Speyrer, prosjektleder på Half-Life 2: Episode Two, spørsmål om hvorfor ikke episoden ble avsluttet med en trailer, slik den første episoden ble.

Ulempen med tidlig markedsføring er at ting endres underveis i utviklingen
Ulempen med tidlig markedsføring er at ting endres underveis i utviklingen

Han svarte at en av grunnene for dette var at Valve ønsker å holde mulighetene åpne i forhold til episoden, og at de vil prøve på noe veldig ambisiøst for prosjektet.

Derfor ønsker de ikke å gi forhåpninger de ikke kan innfri, om ting ikke går helt som planlagt. Speyrer påpeker at det er temmelig store forskjeller på det som traileren for Episode Two viste, og det episoden faktisk inneholdt, og at dette er et problem når man skal prøve å lage en trailer for et produkt som fortsatt er i tung produksjon.

Speyrer snakket også litt om andre ting, og fortalte blant annet at selskapet valgte å ikke bruke DirectX 10, på tross av at Episode Two benytter seg av enkelte såkalte DirectX 10-effekter. Disse ble implementert ved å gå direkte til driverne, slik at de også kunne fungere på DirectX 9-baserte systemer.

Du kan lese hele intervjuet hos RPS, men vær oppmerksom på at det inneholder informasjon som røper innholdet i enkelte deler av spillet.

Kommentarer (5)

Forsiden akkurat nå

Til toppen