Hva mangler Command & Conquer?

EA vil la deg bestemme hvordan neste kapittel i den tradisjonsrike serien blir.

Snakker man om strategispill så er det vanskelig å komme utenom Command & Conquer, en av de mest ikoniske seriene i sanntidsdelen av sjangeren. Det første spillet, som gav navn til serien, kom i 1995. Det var for sin del basert på Dune 2, som gjerne regnes for å være de moderne sanntidsstrategispillenes far (hvor Herzog Zwei kanskje er farfar).

EA har altså mye å leve opp til med serien, men ifølge mange så har den falt av i senere år. Vår anmelder Marius ble slettes ikke imponert av det siste tilskuddet til serien, Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, et spill han beskrev som «nakent og tappet for sjel». Han var ikke alene, og utgiveren har nok sett seg nødt til å revurdere hvordan de løser neste spill.

Command & Conquer 4 var ikke mye å skryte av.

I dag kan Eurogamer melde om at vi spillere skal få anledning til å forme Command & Conquer 5, som er under utvikling i disse dager. De har laget et helt eget forum for tilbakemeldinger fra spillerne, hvor de lover at de beste forslagene skal vurderes av utviklerne.

Det har allerede kommet inn en rekke forslag av ulik karakter. Noen vil at EA skal lage Command & Conquer: Generals på nytt, andre ser helst at de glemmer historien i Command & Conquer 4 fullstendig. Det nevnes også at ødeleggbart terreng hadde løftet spillet, samt at det hadde hjulpet med begrensninger på hvor mange enheter man kan ha samtidig. Tiden vil vise hvorvidt noen av disse forslagene faktisk implementeres.

Hvordan hadde Command & Conquer 5 sett ut om du fikk bestemme?

Siste fra forsiden