Half-Life 2 i Unreal Engine 3. (Bilde: Jeannot van Berlo)

Hva om Half-Life 2 hadde hatt dagens grafikk?

Fan gjenskaper et av spillets mest ikoniske brett i Unreal Engine 3.

Ti år er en durabelig periode i spillbransjen. Vi har svippet innom to-tre konsollgenerasjoner, utallige moderne klassikere har sett dagens lys, og selvfølgelig ser spill ufattelig mye bedre ut enn de gjorde i 2004. Derfor er det alltid like interessant å leke «hva om» – Hva om, for eksempel, Half-Life 2 hadde blitt sluppet i dag? Hvordan hadde det sett ut?

Det nærmeste vi kan komme et svar er antageligvis pusleprosjektet til nederlandske Jeannot van Berlo, kjent som «Logithx» på nettforumet Polycount. Nederlenderen har nemlig satt seg fore å gjenskape hele introduksjonsbrettet til Half-Life 2 i Unreal Enigne 3. Nå har han sluppet tre skjermbilder som viser litt av det han har fått til så langt. Bildene ser du nederst i artikkelen.

Alt skal ha blitt bygget opp fra grunn av, bortsett fra det projiserte fjeset til Dr. Breen og insigniaen til den utenomjordiske Combine-rasen. 

Selv om han til nå har jobbet i Unreal Enigne 3 har han ambisjoner om å flytte prosjektet over til nye Unreal Enigne 4. Frem til han sier seg ferdig med det hele får vi dog neppe se mer av prosjektet – mye av arbeidet må gjøres igjen.

The Elder Scrolls-serien er et slags mod-mekka for fansen.
Har du for eksempel fått med deg at noen gjenskaper Morrowind i Skyrim? »

Slik ser fanprosjektet ut. (Bilde: Jeannot van Berlo)
Slik ser fanprosjektet ut. (Bilde: Jeannot van Berlo)
Slik ser fanprosjektet ut. (Bilde: Jeannot van Berlo)

Kommentarer (25)

Forsiden akkurat nå

Til toppen