Hva om Rapture var en rombase?

Gone Home-studioet går tilbake til røttene med sitt neste spill.

Fullbright

Det uavhengige studioet Fullbright Company ble opprinnelig dannet av et par veteraner fra Irrational Games, som blant annet har jobbet på den moderne klassikeren Bioshock. Studioets første spill var Gone Home, som lot deg utforske et gigantisk nittitallshus på jakt etter din forsvunne søster.

Tidligere i år endret studioet navn til Fullbright, kanskje litt fordi en av grunnleggerne har startet for seg selv. Nå har de annonsert sitt neste prosjekt, og det ser ut som de går tilbake til røttene.

Velkommen til Tacoma

Teaser-film.

Det nye spillet heter Tacoma, og foregår på en rombase ved samme navn. Den ligger på Lagrange-punkt 1, og er ment som en mellomstasjon for reiser fra og til Månen.

Du må utforske denne basen, og underveis vil du ikke bare finne ut hva som har skjedd der, men også litt om din egen spillfigur. Fullbright vil ikke si særlig mye om hva vi kan forvente, men presentasjonen vekker i alle fall minner om Bioshocks Rapture.

Fullbright forklarer at de ønsker å bryne seg på hvordan man skal lage et utforskningsspill satt til miljøer med svært lite tyngdekraft, og at de leker seg med ideer om hvordan det ville være å holde til på en rombase som dette.

Spillet lanseres ikke før i 2016, og Fullbright vil ikke røpe hvilke plattformer det kommer til.

Fullbrights forrige spill, Gone Home, ble av vår anmelder beskrevet som en av de sterkeste spillopplevelsene han noensinne hadde hatt.

Siste fra forsiden