Hva skal Naughty Dog med millioner av polygoner?

Uncharted-utvikleren vil ha ekstremt detaljerte figurer.

En stillingsutlysning hos Naughty Dog, studioet bak Uncharted- og Jak & Daxter-seriene, kan tyde på at studioet ser fremover i tid, forbi dagens konsollgenerasjon.

Amerikanske byggeklosser

Den digitale figurskulptøren som etterlyses, må nemlig være forberedt på å skape figurer med millioner av polygoner. Polygon, som er gresk og betyr «mange kanter», er betegnelsen som brukes på «byggeklossene» all datagrafikk er bygd opp av. Jo flere polygoner, dess mer detaljerte figurer kan man skape.

Gjennomsnittlig antall polygoner per figur i Uncharted 2: Among Thieves var for eksempel rundt 80 000, og når Naughty Dog nå ser for seg figurer med en million polygoner, innebærer dette en ganske dramatisk økning i antall «byggeklosser».

Kanskje er studioet bare veldig forutseende, men hvis vi skal spekulere litt kan det også tyde på at Naughty Dog allerede er i gang med utvikling av spill til neste generasjons konsoller. I så fall er de ikke alene, for Call of Duty-utviklerne Infinity Ward og Treyarch har allerede etterlyst personer som kan jobbe med neste generasjons spill.

Mer Drake?

Stillingsutlysningen til Naughty Dog spesifiserer ikke til hvilket spill stillingen er ment. Tidligere har studioet hevdet at de kun jobber med én tittel i slengen, men i høst ble det kjent at Naughty Dog har jobbet med dommedagsspillet The Last of Us i to år – simultant med Uncharted 3: Drake’s Deception.

Med andre ord kan det dreie seg om nytt blod til The Last of Us, men muligheten er også tilstede for at Naughty Dog allerede er i gang med utviklingen av et fjerde Uncharted-spill, kanskje til og med til neste generasjons PlayStation.

Les også: Anmeldelse av Uncharted 3: Drake’s Deception Les også: – Ingen PlayStation 4 på E3

Siste fra forsiden