I Kieru er svart og hvitt forskjellen på liv og død

Gå i ett med omgivelsene i et flerspillerspill med ninjaer.

MELBOURNE (Gamer.no): Et av spillene som stakk seg ut på PAX Australia 2016 var flerspillerspillet Kieru, utviklet av tremannsstudioet Pine Fire Studios. I spillet skal to lag med ninjaer ta livet av hverandre, men akkurat det er enklere sagt enn gjort.

Svart mot hvitt

En skadet fiende er mye lettere å få øye på.
Pine Fire Studios

I Kieru er både spillere og omgivelser kledd i enten svart eller hvitt, som gjør det å gjemme seg til både en lek og en stor utfordring. Ninjaer på det hvite laget kan bevege seg fullstendig usett i de hvite områdene, og det samme gjelder for det svarte laget i de svarte områdene.

For å unngå en langtekkelig lek med gjemsel endrer brettene på seg med jevne mellomrom, slik at hvitt blir svart og svart blir hvitt. Dermed tvinges spillere til å holde seg i bevegelse, og med det øker sjansen for å bli sett.

Til disposisjon har spillere kastestjerner, som får motspillere til å blø og dermed gjør dem lettere å oppdage. For å gjøre ferdig jobben må man frem med katanaen, som gjør kort prosess av fiendene dersom man treffer med et perfekt timet hugg.

Da Gamer.no fikk prøve Kieru besto spillet kun av en «Deathmatch»-modus med to spillere på hvert lag. Innen spillet lanseres i midten av 2017 planlegger Pine Fire imidlertid å introdusere nye moduser med flere spillere på hvert lag, samt flere nye brett.

Kieru vil kun lanseres på PC.

Norske Artplant jobber også med flerspillerspill.
Sky Fighter Legends blander MOBA-elementer og «twin stick»-skyting »

Siste fra forsiden