– Ikke forvent et stort grafikksprang

Uncharted-utvikler mener de har hentet ut det meste fra PlayStation 3.

Det tredje Uncharted-spillet, Drake’s Deception, er rett rundt hjørnet. Ifølge regissøren for spillet, Justin Richmond, skal vi ikke forvente oss et like stort sprang mellom spill to og tre som mellom det første og det andre spillet.

Grunnen til dette, er rett og slett at det ikke er stort mer å hente ut av den nåværende stuekonsollen til Sony, hevder Richmond i et intervju med Spong.

Noen har glemt å vanne bakhagen.
Noen har glemt å vanne bakhagen.

– Når vi ser på måten vi lagde spillet, og hvor mye av kreftene til PS3-en vi brukte, kan vi ikke forvente mer. Det store spranget mellom Uncharted 1 og 2 er den typen sprang som egentlig bare skjer én gang per generasjon, forteller Richmond.

Han forklarer at grafikkspranget mellom de to første spillene kom på grunn av en fullstendig omskrivning av spillmotorens kjerne, noe Naughty Dog antar at man bare kan gjøre én gang i løpet av hver konsolls levetid.

Likevel mener Richmond at det er et sprang mellom Uncharted 2 og 3 også, selv om det ikke er like stort.

– Men jeg tror ikke du kommer til å se det spranget igjen, i hvert fall ikke på PlayStation 3, hevder Richmond, og sier at forbedringer videre i serien på den nåværende konsollen vil komme i form av optimalisering av animasjoner, tekstur og lignende.

Uncharted 3: Drake’s Deception lander i en butikkhylle nær deg 1. november.

Les også: Slik er enspillerdelen i Uncharted 3
Les også: Slik er flerspillerdelen i Uncharted 3

Kommentarer (11)

Forsiden akkurat nå

Til toppen