Infodrypp fra STALKER 2

Oppfølgeren får flere overlevelseselementer.

Actionspillet STALKER 2 ble annonsert for konsoll og PC i august i fjor, men på det tidspunktet ville ikke utviklerne i GSC Game World ut med noen detaljer om prosjektet utover at det var under utvikling.

Nå har de lagt ut et lite FAQ-dokument på Facebook-siden sin, og selv om det ikke akkurat er fullstappet med informasjon er det bedre enn ingenting.

De introduserer prosjektet ved å fortelle at det tilbyr en ny historie, et nytt sett figurer (samt noen vi har møtt tidligere) og en ny grafikkmotor (som blant annet støtter DirectX 11).

Videre forteller de at spillet får flere overlevelseselementer enn tidligere, at vi naturlig nok får stifte bekjentskap med noen nye mutanter underveis, og at vi får utforske flere underjordiske komplekser og laboratorier, i tillegg til de åpne utendørsmiljøene vi kjenner fra tidligere spill i serien.

Det forrige spillet i serien, Call of Pripyat.

Disse utendørsmiljøene inkluderer byene Chernobyl og Chernobyl 2, men GSC vil ikke bekrefte om spillmiljøet er delt inn i flere individuelle soner, eller om det én helhetlig verden.

Ellers er det klart at den dynamiske krigen mellom fraksjonene i spillet, som vi så i Clear Sky, ikke blir med videre.

Utviklerne presiserer også at hovedplattformen for spillet er PC, og at brukergrensesnittet på PC ikke skal lide ved at det blir tilpasset konsollsystemene. Ellers skal de største forskjellene på versjonene til konsoll og PC være at PC-versjonen får bedre grafikk og flere visuelle effekter.

Det er forøvrig ikke kjent hvilke konsoller spillet kommer til, men vi kan nok trygt anta at plattformutvalget ikke inkluderer Wii.

Siste fra forsiden