Intervju

Intervju med Kingdom Under Fire-produsenten

Kingdom Under Fire: The Crusaders er et strategiske actionspill for Xbox. Spilleren tar rollen som en general på en fantasi-slagmark, og slåss med tropper av krigere, katapulter og til og med drager. Oppfølgeren ser på mange måter ut til å bli veldig forskjellig fra sin forgjenger. Historien finner sted i perioden etter den såkalte "Second War of Heroes".

Etter denne krigen levde alle land midlertidig i fred og harmoni, men roten til alt ondt "The Ancient Heart" lå ikke på latsiden og ventet til det rette øyeblikket med å slå hardt tilbake. Plutselig er 50 år med fred og ro over. En voldsom krig mellom alver og orker settes i gang, og en hær fra "Hironeiden" og "Eclessia" settes i sving for å beskytte de hellige områdene i grenselandet mellom alvene og orkene.

For de som ikke kjenner til Kingdom Under Fire: The Crusaders, kan du i korte trekk fortelle om konseptet og historien bak spillet? Med unntak av tittelen, er det noen andre likhetstrekk mellom Kingdom Under Fire: The Crusaders og 2D-strategispillet Kingdom Under Fire: War of Heroes, som dere gav ut i 2001?

- Spillet finner sted i et oppdiktet land i Bersiah, befolket av mennesker, alver, dverger, orker, vampyrer osv. Menneskene har en kultur som er veldig lik middelalder-Europa, mens andre raser har deres helt unike kulturer. Du vil raskt se at denne kulturelle forskjellen er godt integrert i spillet og karakterene. Spillet dekker en stor krig som involverer fire land, oppdelt i to viktige politiske ståsteder: Menneskealliansen (Human Alliance) og den mørke horden (Dark Legion). Selv om Kingdom Under Fire: The Crusaders finner sted 50 år etter det originale Kingdom Under Fire: War of Heroes, er det ikke mange likhetstrekk mellom de to titlene. De deler kun bakgrunn og atmosfære.

Kingdom Under Fire: The Crusaders ligner på Dynasty Warriors-spillene. Hva skiller dette spillet fra Dynasty Warriors-spillene?

- Takk skal du ha for å sammenligne vår tittel med en så stor og flott title som Dynasty Warriors! Først var jeg nødt til studere hvordan jeg skulle lage et sanntidsstrategispill som var mer tilgjenglig for en konsollgamer. Jeg konkluderte med at realistiske men actionfylte kamper, hvor spilleren står opp mot store flokker med fiender, ville trekke folk mot vårt spill. Hvis Kingdom Under Fire ligner på Dynasty Warriors for deg, så har vår strategi lykkes.

- Men du vil raskt legge merke til at dette er et helt annet type spill. Spilleren tilegner seg total kontroll på over seks tropper med helt forskjellige soldater, ikke bare én kriger. Du vil komme til å forme en frontlinje med de kraftigste troppene, støtte oppom med bueskyttere og kavalleri bak, og deretter medisinfolk bakenfor. Deretter kan du også be om forsterkninger fra luften, og ta strategiske og taktiske valg på bakgrunn av miljøet i og rundt slagmarken. Vindretning, sterke solstråler og vann er alle elementer som kan være avgjørene å benytte seg av.

Hvilke spillbare sider kan spilleren velge mellom?

- (Karakter – Nasjonalitet – Politisk ståsted – Vanskelighetsgrad)

  • Gerald – Hironeiden – Human Alliance – Easy
  • Kendal – Ecclesia – Human Alliance – Hard
  • Lucretia – Vellond – Dark Legion – Normal
  • Regnier – Hexter – Dark Legion – Hard

Kommentarer (5)

Forsiden akkurat nå

Til toppen