Sniktitt

Jump to Lightspeed

Kø til tross - vi tok oss inn på det lukkede LucasArts-området på E3 i Los Angeles for å sjekke ut hva all denne oppstandelsen rundt Star Wars Galaxies-ekspansjonen er for noe. Og da skjønte vi hvorfor folk var så oppspilte.

Side 1
Side 2

En sjanse til å vise dine kvaliteter Den andre klassen er piloten, som blir det naturlige valget for de fleste spillere som vil ta hele linjen ut og skape seg en karriere i det store intet. Men misforstå ikke - alle klasser og raser vil kunne kjøre romskip, piloter vil bare ha noen ekstra fordeler. Det som gjør Jump to Lightspeed virkelig spennende er det faktum at spillet er bygd på "twitch"-gameplay. Det vil si at dine ferdigheter som spiller vil ha innvirkning på din prestasjon, ikke bare statistikkene til figuren din. Du vil kunne fly rundt med stikke og skyte som du selv vil, gjøre halsbrekkende manøvrer og så videre. Likevel vil det finnes spesifikke egenskaper for figuren din som har en innvirkning på hvordan du flyr, skyter og hvilke romskip du har tilgang til.

Jump to Lightspeed kan skilte med mange andre spennende detaljer. Et interessant konsept er hvordan våpen fungerer, hvor spillere faktisk kan samle inn forskjellige våpen som kan smis sammen og kombineres av en våpenekspert for å lage det ultimate "supervåpenet". Blackman og Barnes begrunnet dette med at de ønsker spillere å jobbe sammen i Jump to Lightspeed, at forskjellige spillere vil utfylle forskjellige roller.

Oppdrag er naturligvis en sentral del denne gangen også, akkurat som det er på bakken. Spillere vil kunne skrive seg opp til å jobbe for imperiet, rebellene eller nøytrale faksjoner slik som Hut-ene. Sistnevnte er kategorisert som "privateer"-oppdrag, et ord som trolig får det til å kile i tentaklene til de fleste romspill-tilhengere der ute. Oppdragene vil ta deg fjernt og nær i universet, og Barnes kunne fortelle om eksotiske områder hvor mystikk og hemmelighet hersker. Området ingen har peiling på hva er, og som er opp til spillerne å utforske. Ønsker du å reise fra planet til planet gjøres dette gjennom å velge fra et kart, for der etter å - ja, "jump to lightspeed".

På tide å smiske med ingeniørene Droide-ingeniører ser ut til å bli et viktig element i ekspansjonen. Hvert romskip kan utstyres med R2-enheter (nå ser jeg for meg at hver eneste Star Wars-tilhenger som leser dette sitter med pizzaøyne og stirrer på skjermen) som hjelper deg å manøvrere og å reparere skipet. Det vil være et eget vindu inne i cockpiten hvor du kan operere forskjellige droide-programmer, i følge Barnes. Og hva når alt går galt og du ender opp som romstøv foran føttene til en skrekkelig fiende? Da ender klonen din opp på et sykehus-skip, og romskipet ditt vil aldri gå tapt selv om det kan bli skadet.

Ønsker du å vite mer om Jump to Lightspeed anbefaler vi deg å ta en tur til det offisielle nettstedet for å sjekke ut den ferske videoen utviklerne har lagt ut.

Side 1
Side 2

Siste fra forsiden