Kritikerroste Audiosurf får oppfølger

Snart kommer Audiosurf Air.

Da Audiosurf dukket opp i 2008 ble det en av de første virkelig store indie-suksessene. Spillet er et slags racing/hjernetrimspill der banene genereres automatisk av musikken du velger, fra din egen musikksamling. Noen låter resulterer i beroligende baner med slake bakker og kalde farger, mens andre resulterer i vanvittige berg-og-dalbaner. I dag er det ikke helt uvanlig med spill hvor miljøene skapes av ditt eget musikkutvalg, men da Audiosurf kom var det unikt.

Luftig oppfølger

Nå er oppfølgeren på vei. Den heter Audiosurf Air, og i tillegg til å by på mer fargerik og variert grafikk får vi en rekke andre endringer. Romskipet fra originalen er byttet ut med en robotfigur på surfebrett, og handlingen sees fra øynene hans. Det mest interessante er at det nå blir mulig å gjøre store hopp, og utføre stunts i luften. Forhåpentligvis gjøres dette på en måte som ikke ødelegger flyten i spillet.

Audiosurf Air.

Det er fortsatt slik at banene skapes ved hjelp av musikken din, og som i originalen kommer Audiosurf Air med muligheten til å konkurrere på nettbaserte poengtavler. Dermed kan du finne ut om du er den beste spilleren på akkurat din favorittlåt.

Audiosurf Air skal lanseres i løpet av året, og vil debutere på PC. På Twitter forteller utvikler Dylan Fitterer at han også vurderer å lansere en versjon for iOS. Under artikkelen kan du se den første traileren fra spillet.

Les også: Anmeldelse: Audiosurf
Les også: Podkast: Musikken i klassiske «shoot-em-ups»

Hopp?

Siste fra forsiden