Lanseringstrøbbel for Grand Theft Auto Online

Rockstar har skrudd av mikrotransaksjonene mens de bedrer situasjonen.

Selv om det er to dager siden Rockstar satte tennpluggene i Grand Theft Auto Online, sliter nettopplevelsen fremdeles med tekniske problemer.

Brudd med serverne, nedetid, problemer med å laste inn jobber og endeløse matchmaking-skjermer er bare noen av problemene som Rockstar nå febrilsk prøver å bøte på. Akkurat nå jobber teamet døgnet rundt med å stilne det tekniske havariet, forsikrer utvikleren på sine nettsider.

Innen alt fungerer mer eller mindre som smurt har Rockstar også valgt å skru av tilbudet om å kjøpe spillvaluta. De som greier å spille uten de store avbrytelsene vil dog ha muligheten til å tjene inn GTA-penger som vanlig.

Kjør.
Kjør.

Sa ifra på forhånd

Samme dag som lansering fortalte Rockstar at de ventet slike tekniske problemer, og håpet at spillerne ville være tålmodige. Varslingen kom ikke særlig overraskende på – få nettspill av denne størrelsen lanseres uten å oppleve tekniske problemer, ofte på grunn av stor etterspørsel.

I september slet for eksempel nettrollespillet Final Fantasy XIV: A Realm Reborn med serverproblemer, og tidligere i år totalhavarerte SimCity etter flere dager med nettrøbbel – noe som utvilsomt påvirket spillets anseelse.

Presedensen for nettrøbbel er garantert uansett ingen trøst til de som mer enn noe ønsker å boltre seg i Los Santos sammen med venner og ukjente.

Grand Theft Auto Online er nettdelen som følger med Grand Theft Auto V. Spillet ble lagt ut for salg 17. september, mens nettdelen først ble skrudd på 1. oktober.

Les også: Anmeldelse av Grand Theft Auto V
Hør også: Rad Crew gikk i dybden på spillet

Kommentarer (7)

Forsiden akkurat nå

Til toppen