Lekkert eventyr fra bransjeveteraner

The Realm byr på magi og mystikk i en postapokalyptisk fremtid.

The Realm er et pek-og-klikk-eventyr satt til en fjern fremtid hvor naturen har tatt tilbake det meste av kloden. Merkelige planter dekker ruinene av byne våre, og de få menneskene som er igjen lever enkle liv uten moderne teknologi eller vitenskap. Til gjengjeld har magien kommet tilbake, og mystiske ting skjer i de mørke skogene.

Spillet følger Sarina, ei ung jente som forlater den trygge landsbyen sin for å finne en kur for hennes syke mor. Underveis treffer hun et magisk vesen laget av stein – en golem ved navn Toru. Han har vært i dvale i mange år, og husker ingenting av fortiden sin. Selv om han er mektig, er han naiv og uviten om verden rundt seg.

Sammen reiser de til ruinene av en forlatt by, hvor Sarina tror hun kan finne planten hun trenger for å redde moren hennes. Men byen huser også noe annet, langt mer uhyggelig.

Konseptbilde.
Konseptbilde.

De to figurene får svært ulike egenskaper. Sarina er eventyrlysten og smart, men sårbar. Hun er rask og fleksibel, men ikke sterk. Toru har styrken som trengs for det meste, og så godt som usårbar, men han vet ikke så mye om verden rundt seg eller hvordan man forholder seg til den. Underveis vil Sarina hjelpe ham å lære nye egenskaper.

Erfarne utviklere

Spillet utvikles av Atomhawk Design, et studio bestående av flere britiske spillveteraner. Dette er imidlertid selskapets første egenproduserte spill – til nå har de fokusert på å lage kunst for andre spillprosjekter. De har vært involvert i alt fra det vakre actioneventyret Enslaved: Journey to the West til det ambisiøse bilspillet Driver: San Francisco.

Nok et konseptbilde.
Nok et konseptbilde.

Med seg på laget har de blant annet Richard Jacques, som har laget musikk til spill som Mass Effect, Jet Set Radio, OutRun 2 og Little Big Planet 2.

The Realm skal ha fått mye positiv oppmerksomhet i bransjen, men det har visstnok ikke lykkes utviklerne å sikre seg en utgivelsesavtale. Derfor håper de å folkefinansiere deler av utviklingen via en Kickstarter-kampanje hvor de ber om cirka 1,75 millioner kroner. Per nå har de oppnådd litt over 10% av summen, men som med alle Kickstarter-kampanjer vil ikke pengene overføres fra brukerne før de eventuelt når totalbeløpet innen tiden er ute.

Spillet skal etter planen komme til Windows, OSX og mobile plattformer. Du kan se Kickstarter-filmen under artikkelen.

Les også: Dødsspillet som ikke ville dø
Les også: Utforsk verdensrommet på ti minutter

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen